When Christmas is over...

 
Det går alldeles för fort, julen är redan över och vi har knappt hunnit blinka. Julaftonsdag borde vara lite längre än årets övriga dagar. Lite mer tid för att umgås med familjen, lite mer tid att se Henrik Dorsin önska alla en God Jul. 
 
Den här julen började vi hemma hos min farmor och farfar för lite julaftonsfrukost - det blev mycket prat om att det var "bättre förr". Men ibland så tror jag faktiskt det. Att det var bättre förr. Eller så är det känslan av att jag så gärna vill att barnen skall tycka julen är lika fantasisk som jag gjorde när jag var liten. Vet ni vad jag tänkte när jag låg i sängen dagen innan julafton? Att den där känslan man har när man är liten och inte kan sova för man vet inte vad som finns i paketen? Den har liksom bytts ut mot känslan av att inte kunna sova för man är så spänd på hur barnen skall reagera när de ser vad som finns i paketen. Williams min var underbar när han packade upp Skylanders Trap Team - det gör allt värt det. Han fick också ett slimelabb i julklapp och det skulle såklart testas redan på julaftonskväll ♥ Vi hade en mysig afton med alldeles för mycket godsaker och mat. Men höjdpunkten var när farfar Nisse kom som tomte ♥
 
Juldagens morgon packde vi in oss i bilen och for ner till Ystad för ännu mer firande, nackdelen med att ha de två familjerna så långt från varandra, men fördelen är ju såklart att vi får lov och fira jul två gånger! Också här nere blev det klappar och mat och det bästa av allt nämnligen risalamalta med svartvinbärssås. 
Andreas åkte hem igen redan samma kväll eftersom han skulle jobba under julen. Jag och barnen stannade kvar i Ystad och här skall vi vara ända tills nyårsdagen. 
 
 
Och här är kallt, -12 grader. Jag har äntligen fått min gnistrande kalla vinter med snö! Om än väldigt lite snö men ändå snö! Vi har njutit av kalla dagar med hög frisk luft och långa promenader. En morgon tog jag med mig Nemo och promenderade ner till havet, sedan gick vi längs stranden och såg solen gå upp - det var magiskt. Se själva - även om det aldig blir lika bra på bild som i verkligheten...
 
 
nu önskar vi alla er en riktig god fortsättning och ett gott nytt år!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0