Vilken underbar dag vi haft

Strålande sol redan tidigt på morgonen, vilket betyder att man kan hänga ut tvätt, bland det bästa jag vet. Vi var ute redan kl tio på gården tillsammans med alla andra som njöt av vädret, kl elva var det kalas för Stina på gården, så både Saga och Wille var iväg i två timmar. Jag fick i lugn och ro städa i trädgården. Plockade bort alla vissna löv och gjorde fint i rabatter och krukor. Anna kom och frågade om jag ville ha lite blommor till blomlådan på framsidan och såklart ville jag det!
Det blev jättefint överallt men mest nöjd blev jag över två ljuslyktor som jag hade tänkt slänga eftersom glaset i var sönder, men så kom jag på att det kanske kunde bli fint att hänga upp dem och sätta murgröna i, vad tycker ni?



Efter kalaset åkte vi ner till stan för att möta mamma och gå på den internationella matmarknaden på torget. Vi var förra året och uppe var det minst lika mysigt. Saga köpte franska och engelska ostar och jag fick sju olika sorters tysk korv för 100:-. Wille då? Jo han luktade till sig Sockervadd ;-)



Han tryckte i sig hela men Saga orkade inte så då var jag snabb och tog resten, smakar som barndom...



När vi kom hem har vi inte gjort något annat än att vara på baksidan i den härliga solen. Saga och Wille byggde en koja och jag låg i solstolen



Sedan har det varit bad och kvällsmat och nu ska vi ha lite mys framför en film och jag ska plocka in tvätten :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0