Söndag

Så var helgen slut igen, jag förstår det inte. Hur kan den gå så fort? Vi har haft en mysig söndag i lekens tecken. Saga har varit hos Stina hela dagen och Wille jag lekt med Emil.

Emil kom hit vid elva och när jag frågade pojkarna vad de ville ha till lunch sa Wille fiskpinnar och potatismos. Så det fick det bli. Efter lunch gick de hem till Emil och jag åkte med Elisabeth till Ikea, jag hittade ingenting men två paraplyer fick följa med hem. Passande nu när regnet öser ner ;-)

När jag kom hem från Ikea gick jag för att hämta Wille. Men då hade Emils mamma skickat iväg killarna till fotbollsplanen med picknickkorg... Jag trodde hjärtat skulle hoppa ur bröstet. Min Wille? Går ensam med Emil? Jag fick verkligen motstå lusten att springa till fotbollsplanen och ser så att han var ok. Jag kanske är lite hönsig men inte skickat du iväg någons son utan att kolla med mamman först? Jag fick ursäktat mig och gick fort fort till fotbollsplanen, tankarna malde, rökning om han inte var där? Om han och Emil blev ovänner hittar han hem då? Tänk om han är ledsen osv osv...
Min oro var såklart helt obefogad. Jag hittade en mycket stolt och glad kille sittandes och fika tillsammans med sina kompisar och han ville verkligen inte följa med hem....



Men hem skulle han, det var hög tid att söka igång med maten, pappan hade bestämt att vi skulle grilla. Å så gott det var! Grillat är godast, med en frisk sallad till. Lagom till maten var klar började regnet ösa ner från himlen.
Efter maten tittade vi en stund på tv innan det var dax att krypa ner i sängen.
Nu ligger jag och pappan i varsin soffa och ska strax sätta på The Hobbit. Imorgon är det upp 04.30 som varje måndag morgon.



Det bästa med egen trädgård är att man alltid har tillgång till blommor att göra fint med inomhus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0