Första april

Nu är de jobbigaste månaderna över tycker jag. Nu är det april, snart maj, juni och sen härlig semester. Går händelserna i förväg? Inte alls ;-)

Idag har vi haft en lugn och skön dag eller ja.... Saga hade en dålig förmiddag och jag kan skriva under på att denna ålder med all rätt kan kallas 'lilla puberteten'. Jag har aldrig tyckt att vara förälder är svårt eller funderat över om vi 'gör rätt', tills nu... Ibland vet jag inte ens vad jag håller på med än mindre om jag gör rätt dvs hjälper henne inte stjälper henne. Men det ska ni veta att ibland trycker hon på alla knappar som finns och jag blir helt vansinnig. De är dessa gånger som jag varje kväll lovar mig att öppna ett nytt sparkonto till henne som ska gå till terapihjälp när hon blir äldre så att hon kan bearbeta mammans utbrott. Och det ska ni veta, när de är så här stora vet de exakt vad de ska säga och hur de ska bete sig för att komma åt även de mest svårtryckta knapparna! Hjälpe mig måtte denna period snart vara över!!

Hur som haver så åkte farmorn och farfarn hem strax efter lunch och vi stack ner till hajen för att handla. Eller ja, barnen fick jag inte med mig eftersom Saga fortfarande var arg på mig så hon ville absolut inte följa med mig någonstans! Nehe då får ni sitta i bilen då mig kvittar det! Wille är ju som en skugga på Saga så han ville inte heller han lämna bilen. Suck!!

Väl hemma började vi att puzzla ett 1000 bitars men sen ringde kompisar både till Saga och Wille så jag fick i lugn och ro puzzla färdigt. Klockan halv fem kom Wille hem och jag började med maten, Saga, som vid det här laget pratade med mig igen frågade om hon inte kunde få göra pizza till kvällsmat istället och eftersom jag väljer mina fajter så fick hon det. All mat jag lagat blev istället matlådor vilket var väldigt bra eftersom frysen började gapa tomt.

Efter middagen gick barnen snällt upp och bytte om till pyjamas sedan satt de så fint och kollade år tv tills det var läggdags.
Jag hade styrelsemöte kl 19 och fick huset fullt av folk. Vi fick gjort en hel del och alla beslut är tagna. Jag börjar gilla den här ordförandeposten. ;-) Nu sover barnen och jag jag kollat sista delen av dokumentären om Bildt. Det är en slug på gränsen till läskig man den där, bra var den iallafall och jag rekommenderar er att se den.

Nu är det sängen för min del, jobb imon. Påskledigheten... Poff.... Borta!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0