En riktig vårdag

Det har varit riktigt gott i solen idag. Jag slutade jobbet tidigt och kunde cykla hem utan vantar! De ni! Den 3e april - utan vantar!
Barnen var ute på gården när jag kom, jag fick in och hämtade en kopp kaffe och tidningen sedan satt jag i solen och njöt.
Eftersom det var så fint väder bestämde vi oss för att cykla till Nisse och Britta. Eller ja, barnen cyklade och vi gick. Wille vill fortfarande att vi ska hålla i cykeln när han cyklar fast han inte behöver det.

Framme på Gulsippestigen träffade vi morfar som var på en snabb visit innan jobbet. Nemo såg sin chans i ett obevakat ögonblick och norpade en kaka från bordet. Jäkla hund! Efter fikat cyklade jag och barnen till affären så jag lovat dem 'tänder' om de cyklat hela vägen fram och tillbaka. Det var två mindre söta barn som cyklade hem med fula tänder ;-)
Vi passade på att stanna på en lekplats på vägen hem och lekte litegranna.



När vi kom hem stannade barnen ute på gården och lekte medan jag talade strunt med de andra mammorna. Tiden går fort när man har mysigt och kl 18 var det dax för min träning.
När barnen lagt sig för kvällen kollade jag och Andreas på En oväntad vänskap - en fantastiskt fin film. Se den! Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0