Andra april

Som ni ser flödar fantasin gällande rubrikerna i inläggen. För min del började dagen 0630 med en 7.5km lång cykeltur. Det var en fantastisk fin kall vindstilla morgon, Tore höll mig som vanligt sällskap genom hans inläsning av Stephen Kings KÖPLUST, som förövrigt är en väldigt tänkvärd bok.

För barnens del började dagen 0700 med frukost och sedan bar det av till förskola och fritids. Det blev en lång dag för båda även om Sagas var marginellt kortare ;-) När jag och Saga hämtat Wille, hon sparkcyklade medan jag svor över en Nemo som blir helt förblindad av alla löptikar, gick Saga in medan Wille stannade ute på gården och lekte. Jag fick tvinga in honom till maten och sedan fick han inte gå ut mer, som den elaka mamma jag är.
Istället satte vi oss i soffan och kollade på miljöhjältar på TV där de idag tog upp tomgångskörning och vilken miljöbov det faktiskt är! Klockan åtta sov de som små grisar och jag ligger även jag i sängen och ska sova. Ett kortare inlägg idag men ni är ju inte direkt bortskämda med inlägg över huvudtaget ;-)



Just det... Matbilderna... Vi grillade med barnen till mellanmål idag eftersom vädret var så underbart. Det är så roligt att se hur glada barnen blir av lite grillning, eller är det kanske för avbrottet i de vardagliga rutinerna? Vem vet roligt hade vi iallafall (nör vi väl får fyr på elden).
På nedersta bilden ser ni vad vi lyxade till det med till efterrätt. Vi är så redo för våren nu ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0