Hösten är här och härlig är den!

Och den som alla andra årstider har ju sin charm.
Stina sov över hos oss natten till idag och det gick väldigt bra, de var så snälla och sa till och med när de ville gå och lägga sig :) Klockan 7 imorse hörde vi hur de började stoja runt uppe på rummet men vi somnade om och vaknade inte innan kl 08, vilket verkligen är sovmorgon nu för tiden!
Vid elva var det såpass full rulle att jag tyckte att en skogutflykt var passande så att barnen fick röja av sig ute i naturen istället för på vår ovanvåning!
 
Så vi packade lunch, satte på oss regnkläder och styrde bilen mot Gässlösa Naturreservat en utav mina favoritplatser. Det var perfekt, finns det något bättre ställe än skogen att göra av med massa överskottsenergi? Lugnt och rofyllt för mamman - obegränsat med lekmöjligheter för barnen. Sen att det regnar... vad gör väl det?
"I Ur och Skur vill vi alla ut och gå, vi trivs i naturen både stora och små" 

Vi traskade även ett 4km långt strövarstråk och de klagade inte en ända gång! De var alldeles för upptagna med att hitta strövarmärkena så att de visste att vi var på rätt stig :)
 
 
 Ikväll är det Saga som sover över hos Stina, jag gillar bättre när barnen sover hos oss. Det känns liksom inte lika tomt då. Lika mycket som jag uppskattar min egentid älskar jag när huset är fullt med barn och vuxna. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0