Usch för detta väder!

Jag vet inte riktigt vad som hände imorse men jag var på jobbet redan 06.05 så nu har jag redan gjort det jag ska så nu unnar jag mig en god kopp kaffe framför datorn.
Fredag? Vad hände? Veckorna verkar bestå av måndag och fredag. Inte för att jag klagar när det är fredag, men tiden rusar ju förbi :S
Idag tog jag bilen till jobbet (kanske därför jag kom så tidigt =D) för jag tänkte ta med barnen ner till stan efter jobbet, det är internationell matmarknad på torget. Kan säkert hitta något gott till kvällsmat.
 
Så vad händer annars då? Jo det går löss på jobbet! Jag får rysningar bara av att skriva löss, dessa vidriga små parasiter. Det går ju löss från och till i förskolor och skolor och jag har aldrig nojjat innan, så länge bara barnen haft det, eller personal på annan avdelning, men nu blev en personal på min avdelning smittad! Så då är det väl klart att jag också hade det, jag har luskammat mig så hårbotten blödde och jag såg ut som ett ras i håret men hittade inga. Ingen kom undan, Saga & Wille luskammades också men inga fynd där heller, min käre man behövdes inte luskammas av uppenbara anledningar ;-) Jag till och med undersökte om Nemo kunde blivit smittad, men tydligen inte, tur  för honom, annars hade han blivit rakad, täckhår eller ej....
Så inga löss funna, men jag kunde ändå inte koppla av....jag tänkte på löss, googlade löss och drömde om löss, så tillslut orkade jag inte mer, utan köpte lusmedel och avlusade hela familjen, bytte alla sängkläder, handdukar, tvättade alla jackor och mössor och tröjor. Så nu kanske jag kan andas ut och börja sova igen....
 
 
Önskar Er alla en trevlig höstdag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0