I love spring ♥

Nu känns det verkligen att våren har kommit för att stanna! Visst har det blåst kalla nordanvindar både igår och idag men det spelar ingen roll för man känner att värmen lurar bakom hörnet :}
Gårdagen började tidigt med gräsklippning, kantfräsning, ogräsplockning och plantering. Vad som egentligen bara skulle blivit en förmiddag i trädgården blev till en heldag när grannen kom för att fråga om vi ville åka med ut till hennes mamma och plocka växter. Om vi ville! Vi hade ingenting i vår trädgård men nu är den full med liljor, irisar, höstflux, kaprifoler, smultron m.m. Vi hade två bilar fulla med växter när vi körde från Valinge.

Så det blev till att köra hem och skapa en rabatt till så att alla vackra blommor skulle få plats. Jag valde att göra en precis framför vår häck eftersom de förra ägarna hade dumpat en massa jord där (?), det såg för tråkigt ut men med lite kantsten så blev det som en helt ny trädgård! Vi har en väldigt liten trädgård men igår så kände jag att det räcker verkligen - pust! Träningsvärken idag är inte att ignorera, det tar på krafterna att gräva rabatter, speciellt rabatter fulla med rötter!

Idag skall jag plantera en häck uppe på bullervallen som vetter mot gatan, sätta upp torkvindan och ta de sista maskrosorna som jag missade igår samt fixa det sista i dungen uppe på vallen. Sedan skall vi bara njuta av vår fina trädgård! Mormorn kommer hit innan jobbet på en snabbfika för att se hur det blev.


Visst blir man glad av blommor i trädgården?

 

Jag har ju helt glömt av att berätta att jag har vunnit en tävling :} Klicka HÄR så får ni se vad för fint det var jag vann! Det skall stå Saga på ena och Wille på andra ♥


Kommentarer
Postat av: Josefine

Grattis till vinsten. =)



Vad härligt att påta i trädgården! Längtar tills vi också har trädgård. =)

2012-05-06 @ 13:16:01
URL: http://frose.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0