Nu räcker inte tiden till igen!

Jag hinner inte med allt som jag vill och därför så blir bloggen nedprioriterad. Så vad har då hänt sedan sist? Jo, jag har skaffat mig en ny cykel, inte den damcykel utan en lite sportigare, en som rullar mycket lättare, så att det ska bli roligare/lättare att cykla de 1,5 mil om dagen till jobbet. Hela familjen åkte ner på lördagen och med oss hade vi min gamla cykel som jag skulle byta in. För att göra en lång historia kort så fick vi mycket mer än vad vi hade tänkt för min gamla cykel, vi hittade den cykeln som jag ville ha, den var dessutom nedsatt med 2000:- så det var inte så mycket att prata om egentligen utan vi slog till!
image description
Här är skönheten! Jag kan lova att det är 1000 ggr lättare att cykla på denna cykel än på en damcykel. Herregud det går inte ens att jämföra :)

Så nu har jag cyklat till jobbet idag och i söndags. (vi pluggade äventyrspedagogik igår så då fick jag chans att prova cykeln utan att behöva stressa att jag ska komma försent). Nu har jag cyklat 3 mil på den och det känns kanon! Dock tyckte jag att det var lite läskigt att jag kom upp i så höga farter och jag kunde inte sluta tänka på hur illa det skulle gå om jag körde vält. Så idag efter jobbet åkte jag och barnen ner till cykelaffären igen för att köpa mig en hjälm. Javisst, jag har inte haft hjälm sedan jag var tio år så jag fick en mindre chock när jag såg priserna! Billigaste 299:- och den dyraste vi såg kostade 1500:- Eeh va?
Jag förklarade för ägaren att jag min sista hjälm var gjord i rosa frigolit och att jag inte hade lust att lägga flera hundra kronor på en hjälm. Han skrattade och plockade sedan fram en hjälm som han tyckte jag skulle ha, nämligen denna;
image description
...för blygsamma 849:-
Tack men nejtack, sa jag, ge mig den billigaste du har. Varpå han säger att jag får köpa den för 299:- eftersom han tyckte att jag hade fått lite för lite för min gamla cykel i inbyte! (och vi som tyckte vi fick för mycket för den!) Nåja tur ska man ha ibland och det ska gudarna veta att vi inte är gjorda av pengar. Men en hjälm är en billig livförsäkring, visst är det så? Fy vad jag svamlar, ska ut med Nemo sedan i säng.
Använder ni hjälm när ni cyklar?

Kommentarer
Postat av: Emma Wikner

Åh Gud jag har ingen hjälm heller! Tänker varje gång jag cyklar att jag måste skaffa det. Cyklar iofs typ 2 ggr om året men det räcker ju att man ramlar en gång!

2012-03-06 @ 05:57:50
Postat av: Emma Wikner

Åh Gud jag har ingen hjälm heller! Tänker varje gång jag cyklar att jag måste skaffa det. Cyklar iofs typ 2 ggr om året men det räcker ju att man ramlar en gång!

2012-03-06 @ 05:58:16
Postat av: Charlotte

Jag började använda hjälm när Albin började cykla för det kändes konstigt att säga till honom hur viktigt det var med hjälm och sen inte använda själv...

2012-03-06 @ 07:52:50
URL: http://hemmahosfyrklovern.blogg.
Postat av: Lina Johansson

JSen jag började cykla med Älva där bak känns det som att nåt fattas på mej - nämligen en hjälm. Känner mej jättedum utan hjälm. Så det ska införskaffas snarast.

2012-03-07 @ 07:52:39
URL: http://liiinaj.blogspot.com
Postat av: Linda Nygren

Hej. Från och med i Tisdag ska jag använda hjälm. Mamma ringde mig på jobbet och berättade att min pappa krockat. Han har alltså krockat med en annan cyklist och skadat sig väldig illa. Tre bruttna revben en lungsäck har kolapsat och njurarna har fått stryck men pappa min hade änglavakt. han skaddade inte huvudet. men från och med nu ska han också använda hjälm. Men nästa gång kanske han inte gör det eller någon annan kanske inte har den änglavakt som pappa hade. Så från och med nu tycker jag att vi alla använder hjälm det må var fult men det kan verkligen rädda liv.

2012-03-16 @ 20:03:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0