Kommit igång med cyklingen.

Jo det får man väl säga att jag har gjort. Detta är min 3:e vecka och jag har cyklat varje dag som jag har jobbat, förutom förförra torsdagen då det helt utan förvarning hade snöat enormt under natten. Första veckan som jag cyklade var det roligt, jag antar att det var nyhetensbehag som gjorde det så kul att cykla. Andra veckan var det pest och pina! Varenda tramtag frågade jag mig själv varför i hela hel**te jag inte tog bilen för, speciellt de dagar då jag hade stark motvind - dvs alla dagar eftersom det alltid blåser in från havet! Dessa två dagar som jag cyklat nu har det gått över förväntan (trots motvind!) jag har kommit in i det och cyklar på utan att tänka egentligen.
Ni som känner mig vet att jag trivs allra bäst med rutiner och nu har cyklingen blivit en utav dem - skönt!

Hur går det då med sjukstugan här hemma då? Jodå, barnen är äntligen feberfria! Deras första feberfria dag idag! HURRA! Nu på kvällen har vi spelat två spel och de har vart med och tyckt det var roligt! Då är de friska minsann, de har lekt, skrattat, surat och bråkat precis som vanligt ♥ Nu ligger de båda och snusar gott i vår säng.
Jag håller på och tvättar och städar så att Andreas ska vakna upp till ett någorlunda rent hem på sin lediga dag imorgon :] Nemo då? Jo han mår bättre, skiter som en häst pga av fodret han får (och för det priset borde han skita små guldpluppar =D) men det är iallafall korvar och inte blod/slem. Nog om bajsprat... imorgon blir det en heldag i Halmstad med föreläsning om dokumentation - hoppas den blir givande.
Nej nu måste jag städa vidare om jag ska hinna bli klar till desperate =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0