Barnkalaset

Det hade vi i söndags och det kom massvis med barn, många mer än vad jag hade räknat med. Tur att jag hade bunkrat upp med glass, strössel, chokladsås och maränger. Barnen började droppa in vid elva, och då hade farmor och farfar redan flytt fältet =D De lekte på ovanvåningen en stund innan det var hög tid att öppna alla presenter. Det var massor med paket så det tog ett tag att öppna alla, sedan ville de såklart leka med alla presenterna och det passade ypperligt så hann jag (med god hjälp av Linda) att plocka undan och duka fram på bordet. De var så många att de fick stå och äta eftersom stolarna inte räckte till!

Så var det då dax för skattjakten...jag hade tagit kort på saker i huset, verkliga närbilder, som jag sedan laminerat till små kort. Varje kort visade vart nästa kort (ledtråd) låg gömt, sista kortet visade var skatten (godispåsarna) fanns. Jag lyckades givetvis glömma av vart jag lagt första ledtråden men min räddare i nöden (igen) Linda hittade den och allt blev kanon tillslut! Godispåsarna var gömda på altanen och eftersom vädret var underbart körde vi lite dans utomhus. Gissa vad de ville lyssna på? Jo Sean Banan och youngblood *suck* men kul hade de iallafall och Saga tyckte kalaset var jättelyckat!

En hellyckad dag med vädret på vår sida!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0