Minigolf

Idag har mina godingar vart med pappan och spelat minigolf. De hade tydligen haft det roligt för de kunde inte prata om annat när de kom hem :) De hade även shoppat med pappan på stan, Saga strålade av lycka, finns det någon som älskar kläder så mycket som hon gör? Jag vet inte det! Även Wille kom hem med en kasse, han hade valt lite mer "störrebarn" kläder och med det menar jag inte så mycket Blixten McQueen kläder (till sin mammas stora förtjusning) bland annat ett par snygga amerikashorts. 
 
Annars så har jag jobbat och när jag kom hem pös pappan iväg och tränade. Jag mutade in barnen på baksidan genom att lova dem att spela spel. Solen sken så skönt och vi spelade både UNO och Blixtenspelet. Saga vann - såklart UNO medan Wille vann brädspelet. Det var så mysigt att sitta och spela med barnen och känna hur solen värmde. Jag tog till och med ett glas rosé, jag såg att Wille tittade väldigt på vinet så jag frågade honom om han ville smaka (jag tänkte att smakar de nu så vet de att det är äckligt och förhoppningsvis så sitter det i i en sisådär 15-20 år till =D). Minen var oslagbar! Fantastiskt! Bläää tyckte han och sprang på toaletten för att dricka vatten. Vill Du med ha Saga? Jag var helt säker på att hon skulle säga nej eftersom hon sett vad Wille tyckte om det men hon ville, så även hon fick glaset. Jag tror hennes klunk blev lite större än tänkt för hon spottade och fräste som en liten katt och beodrade mig att hämta hennes vattenflaska :) 
Så nu hoppas jag innerligt att de aldrig mer kommer dricka vin (iallafall inte än på måååånga år, gärna 20) och jag kommer att säga att öl, cider och sprit smakar precis likadant! 
 
Imorgon har jag tagit semester och vi har en fullspäckad dag, Nemo skall till frissan, vi måste till 3 (!) olika banker och sedan skall jag simma Varberg Open Water, hjälpe mig! Sedan på kvällen skall jag och 3 grannfruar till Sociten på slagertorsdag. Andreas får vara hemma med barnen, sedan är det jobb som vanligt på fredag. 1 vecka kvar till semestern!!! Som jag ska njuta. Andreas ska träffa Gabriel imorgon så att de får planera Gotlandresan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0