En fullspäckad dag

Dagen började tidigt för min del, klockan ringde redan 04,50. När jag 50 minuter senare var redo att cykla till jobbet bedömde jag att det inte behövdes regnbyxor, det såg inte ut att bli regn.... jag kom 300 meter, sedan fick jag vända med genomblöta jeans. Det var som om himlen öppnade sig under 60 sekunder - jag fick vända och dra på mig regnbyxorna och då givetvis regnade det ingenting på hela vägen till jobbet! Den tackar vi för!

13.20 var det återigen dax att cykla, men denna gången regnade det iallafall inte. Var på förskolan 13.45 och försökte få barnen att skynda sig då målaren skulle komma till oss kl 14.00. Det fungerade inte alls, men som tur var grannen nere för att hämta sin som så hon tog hand om mina två så att jag fick cykla hem och öppna för målaren. Barnen kom och de ville vara ute på gården, perfekt! Snabbprat med målaren, ut med Nemo, hem igen och plåstra om Saga som ramlat. In för att förbereda kvällens middag, byta om till träningskläder, säga hejdå och bestämma ny tid med målarn. In med barnen i bilen, köra till träning.... Men nejdå, min käre sambo hade tagit med sig bilnycklarna till jobbet. Snopet! Där stod jag i träningskläder och barnen var redo att träffa mormorn. Då räddade Anna mig för andra gången under dagen och vi fick låna hennes bil. TACK!!

Idag tränade jag pump och jag känner redan hur träningsvärken (speciellt triceps) kommer krypande. Barnen hade haft det toppen hos mormorn och de hade ätit kvällsmat där, så när vi kom hem fick jag gjort 6 matlådor. 2 till Andreas och 4 till mig och Sofia. Vi fixar matlådor till varandra på jobbet, det blir lite roligare så, när man inte själv behöver göra matlåda varje dag. Så nu har jag gjort för tisdag och onsdag så vet du det Sofia :)
Eftersom det är plast på allting i vardagsrummet så sover vi allihopa däruppe inatt. När jag skulle bädda ner barnen, Wille ville sova i Sagas rum, så märker jag att det stinker från marsvinsburen. Och som ni vet är jag extremt känslig mot lukter så det var bara att börja göra rent den, kl 19,45 på kvällen :(
Men nu sover barnen och jag ska bara ta en sista promenad med Nemo och sedan ska jag också lägga mig, imorgon är det en ny dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0