Äntligen

Börjar jag känna mig som en människa igen. Veckan har formligen sprungit förbi och i onsdags när det var ledig dag var vädret helt på vår sida, strålande sol och väldigt varmt. Torsdagen var inte fy skam den heller, gick i linne hela dagen på jobbet. Men sedan kom fredagen, den började bra, jag cyklade till jobbet i kortbyxor och tröja. När jag sedan skulle cykla hem så öste det ner! Jag fick cykla hem i mina jobbarkläder vilka inte andas för fem öre, så jag var svettig och blöt när jag kom hem.
Saga och jag hade världens fajt vid läggdags. Jag förstår att det är jättejobbigt att vara 6 år, hon är så medveten om att hon ska börja skolan och lämna förskolans trygga värld. Hursomhelst så ville hon inte lägga sig och när hon väl låg i sängen sa hon att hon hade ont i hjärtat. Varpå jag förklarade att det var ingenting som man fick skoja om, om man verkligen har ont i hjärtat så måste man åka in till sjukhuset. Sedan frågade jag henne om hon kunde peka vart hon hade ont (jag hade mina misstankar om att hon inte ens vet vart hjärtat sitter =D), men det totalvägrade hon vilket bara bekräftade mina misstankar. Vi hann bli riktigt arga på varandra (kanske fel att bli arg i en sådanhär situation, men tålamodet var inte det bästa), iallafall så blev vi vänner och när vi kramades godnatt så sa hon:
Jag förstår hur du känner mamma...
Gör du?
Ja, för när Nemo svalde den där glasspinnen blev jag så rädd att han skulle dö. Lika rädd som du blev nu när du trodde jag skulle dö för att jag sa att jag hade ont i hjärtat....

Min fina fina flicka ♥

Wille tog det hela med ro. Han låg i sängen under hela tiden jag och Saga tjafade och när vi var klara sa han. Har ni bråkat färdigt nu? För jag börjar bli trött =P
Nu tänkte även jag gå och lägga mig, det tar på krafterna att kivas ;(


Bilden vill inte ligga rätt, men såhär bra har vi haft det, iallafall i onsdags och torsdags

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0