Barcelona första dagen!

Jag var lite ute och cyklade i förra inlägget, förmodligen för att jag pratade i telefon samtidigt. Jag kommer hem på söndag och inte på fredag. Hursomhelst, nu sitter jag på Fridas jobb och njuter utav att ha internet. Jag skrev en liten blogg på mobilen igår kväll som jag tänkte publicera nedan :) tänkte göra det varje dag, men det är lite som det är här nere med internet inte lika självklart som i Sverige :) Nu kommer gårdagen; Idag kl 07 kom Gisela hem till oss. Barnen var redan uppe och vi var i full färd med att duka fram frukost. Saga blev jätteledsen när jag skulle åka och det var såklart extra jobbigt för mammahjärtat att se henne ledsen det sista jag gjorde. Resan ner till Köpenhamn gick utan problem och vi hittade till rätt gate med en gång. Jag blev givetvis kroppsvisiterad när jag skulle gå igenom säkerhetsgaten, första gången i mitt liv och det var inte speciellt trevligt! Flyget gick bra även om jag var övertygad om att vi skulle störta vid varje luftgrop, men jag lyckades till och med sova en stund på planet. Vi hade smörgåsar med oss så vi slapp köpa en smörgås för 5 euro :)

Vackert är det oavsett om det är läskigt eller inte!


Frida stod och väntade på oss när vi landade i Barcelona och efter att vi hämtat ut bagaget så tog vi en taxi hem till Frida.

Kärt återseende mellan mor och dotter ♥

Regnet stod som spön i backen oturligt nog! Vart är det fina vädret? Men det var varmt, ca 22 grader så vem är jag att klaga?

Barcelona välkomnade oss med ett regn utan dess like!

Frida bor mitt i Barcelona nära stranden i en gammal, men så charmig, lägenhet. Hon bor tillsammans med en amerikanska Annmarie och hennes bedårande hund Dickens.



Vi stannade inte länge utan gick ner till New Orlens Coffee Shop och satt och njöt av värmen, kaffet och atmosfären. Vi bestämde oss för att äta take away på stranden och kolla på alla surfarna. Det var helt undebart, lagom varmt, fantastisk mat och sällskap!



Sedan gick vi och handlade vin, ost och oliver. Jag hittade även en underbar aluminium fri deodorant som jag ska köpa på mig ett lager hem. Vi hann träffa på en hel del av Fridas vänner och det är verkligen jobbigt med alla dessa kindpussar! Inte alls min grej! Jag blir förvirrad, vilken kind börjar man först med? Och hur många pussar? Vissa gör 2 andra 3. Likabra att hålla sig på avstånd :) Väl hemma hos Frida korkade vi upp vinet (12 kr flaskan) och dukade fram tilltugget. Sedan satte vi våra fötter i babyfoot och tjötade hela kvällen om ditten och datten.

Ser ni likheten? Iallafall lika röda :) Vi skyller på vinet ;)



Nu ligger jag i sängen och saknar min familj så jag håller på att bli knäpp! Min fina fina lilla familj, som jag älskar dem!

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Underbart det låter! Fast visst saknar man familjen. Jag har inte vart iväg från dom än, undrar om jag skulle fixa det alls....

2011-10-28 @ 23:08:00
URL: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0