Barcelona andra dagen!

Trots allt då sov jag fantastiskt gott. Jag sover på en soffa, en väldans god soffa :)
Vi vaknade runt 09, gick upp duschade och gick ner på supermercadot och köpte frukost. Efter frukosten gick jag och Gisela ut på sightseeing i Barcelona. Vi vandrade la rambla upp och ner och vid ett fik hittade jag ett gratis (!) wifi så jag kunde chatta med Andreas. Det är jättejobbigt att vara ifrån barnen. Oftast får det jättebra men så går vi förbi en förskola eller en lekplats så slår saknaden till med full kraft.





Barcelona är en stad full med mysiga gränder och smågator, det påminner om gamla stan i Stockholm. Vi hittade en massa små mysiga affärer och Gisela blev helt till sig över alla affärer som syr sina egna kläder :)


Underbar arkitektur - Gaudi

Idag har det mest varit väntan på Frida som först skulle ordna internet och sedan hade hon personalmöte. Men jag och Gisela satt vid en bar vid havet och drack corona så jag klagar inte :)


På kvällen träffade vi några utav Fridas vänner och var även inne på barskolan där Frida har övat inför alla tävlingar. Vi åt kvällsmat på ett steakhouse där jag beställde en welldone men fick en nondone :/ så jag åt ingenting. På vägen hem handlade vi några flaskor vin och gick hem för att vänta på Fridas kompis Mario som skulle ordna internet till oss. Vi satt på balkongen och pratade gamla gemensamma minnen och hade riktigt roligt.


Utsikten från Fridas balkong på 4:e våningen (eller 6:e våningen med svenska mått mätt =D)

Tyvärr blev det inget internet denna kväll heller så saknaden efter barnen är otrolig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0