Raska kvällspromenader

Det är fantastiskt när kylan kommer och frosten lägger sig som ett vitt täcke överallt och när man andas ryker det ur munnen. Så mysigt. Jag har precis kommit in efter kvällspromenaden med Cina, det är så skönt att komma ut på kvällarna och om man går tillsammans med någon så är det inte lika jobbigt att komma iväg. Det är ingen lång runda vi går ca 3 km men den är precis lagom, med tanke på att jag gärna vill ha lite tid med min gubbe med på kvällarna. Ikväll blir det dock inget då han ska åka till Gabriel och (säkerligen) planera nästa galna killresa, den här gången var det tydligen två av G´s vänner som också skulle med.
Men just idag gör det mig inget eftersom jag har en jättelång dag på jobbet imorgon 6.20-17.30. . .
Idag hade vi en vikarie på jobbet, det är alltid lite krånligt med vikarier eftersom de oftast inte känner barnen eller kan våra rutiner. Har vi tur så kan vi få någon som vart hos oss innan men idag kom en kvinna som aldrig vart hos oss innan och jag kände så fort hon kom in att detta kommer att bli topp! Så jag frågade henne om hon hade lust att gå till stranden med barnen och det hade hon inga problem med så vi traskade iväg och spenderade hela eftermiddagen vid havet. Det var vindstilla och gnistrande kallt - ljuvligt!
När jag körde hem svängde jag om apoteket för vi misstänker att Saga har fått en fotvårta (med alla sannolikhet bara för att deras dagis låter dem springa barfota inomhus!) Ja, ni märker säkert vad jag tycker om det!! Så jag haffade en apotektsdam och frågade henne om fotvårtor och jag höll på att smälla av när medlet kostade 300:- är inte det lite väl dyrt? Men så sa tantan att om man inte var säker på att det var en vårta så skulle man inte behandla den eftersom man fryser bort vårtan och om det då inte är en vårta så skadar man huden. Så imorgon ska Andreas åka till Läjeskliniken så de får bedömma. Vilket stoj för en liten vårta! Försvinner inte de utav sig själv? Det trodde jag!
När jag kom hem (efter ett stopp i affären) åkte Andreas iväg och tränade medan jag stoppade i en maskin tvätt och lagade mat. Idag blev det spagetti med någon form av falukorvsröra som barnen åt med god aptit - till och med Saga =D
Jag har verkligen inga bilder att visa Er idag, men jag tog en precis innan vi satte oss i soffan och tittade på Bilar 2.


Världens vackraste ungar - mammas hjärtan ♥

Kommentarer
Postat av: Charlotte

2011-11-16 @ 23:21:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0