Magkatarr VS magsjuka?

Ja fy vad hemskt det har vart, jag har haft ont i magen till och från i nästan en vecka nu, emellanåt mår jag illa och ibland mår jag bra. I måndags gjorde jag inte många knop efter jobbet vill jag lova. Jag kom hem och tog en promenad med Cina på kvällen, men sen stöp jag i säng, inget roligt sällskap inte!
I tisdags så slutade jag tidigt - lika härligt varje vecka - jag kom hem samtidigt som Andreas och Wille som hade vart och lämnat Saga hos sin kompis Lovisa. Jag gick ut och var ute med Cina och barnen en stund innan jag gick in och började laga mat. Eftersom vi skulle till farmor på kvällen och fira hennes födelsedag så var jag tvungen att laga något som jag bara kunde kasta in i ugnen sen när vi kom hem.
min fina kille ♥

Redan i bilen på väg till farmor började jag känna av min mage, jag mådde illa och det kändes som om magen var på väg att brinna upp. Usch!
Hemma hos farmor och farfar blev vi bjudna på tårta och kaffe. Jag är verkligen lyckligt lottad som har mina farföräldrar i livet. Och att de är pigga och friska.
Medan vi satt och fikade ringde Helena som skulle passa Nemo under tiden vi åker iväg, on undrade om hon kunde komma och hämta Nemo nu och det var självklart OK. Hon kom först och hämtade mig sedan åkte vi hem till Nemo. Han blev såklart jätteglad men han tyckte nog det var lite konstigt för han tittade länge efter mig och skällde precis som om han undrade varför jag inte hoppade med in i bilen. Men han kommer att få det jättebra hemma hos Helena!
Magontet blev bara värre och värre så jag sa till Andreas att han kunde åka till Gabriel om han ville för jag skulle inte vara något vidare sällskap ikväll heller, så det gjorde han och jag kröp ner i sängen tillsammans med mina små mirakel.
I onsdags morse vaknade jag med jätteont i magen men tänkte att det går nog över när jag får lite mat i magen. Så jag åkte till jobbet men magen blev tvärtom nästan bara värre efter frukost så jag stannade till kl 11 sedan åkte jag hem, eller ja, till doktorn som trodde det var magkatarr skrev ut medicin och ordinerade vila. Eftersom jag har kräkt också så valde jag att stanna hemma även på idag (jag skulle egentligen gått på en fackligutbildning idag så det var redan insatt vikarie för mig så jag har inte så dåligt samvete som jag brukar ha när jag är hemma från jobbet.) Så jag åkte hem och la mig i ett varmt bad och sedan bäddade jag ner mig i soffan och ömsom sov ömsom läste. Kl halv fyra hämtade jag barnen och eftersom jag lovat dem att julpynta idag så fick de lov att packa upp lådorna medan jag låg i soffan och halvsov. Tyvärr hade vi ingen mossa hemma så jag lovade dem att köpa det till dem idag. Så jag ska slappa en stund till i soffan innan jag åker och handlar mossa och annat till maten ikväll. Barnen skall hämtas kl två och då kommer mamma och roar barnen lite eftersom jag fortfarande känner mig matt och orkeslös.
Imorgon blir det en weekend till Oslo (hoppas vi . . .)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0