Klippning, vänskap & tjejkväll

Lördag morgon kl 06,30 slår Wille upp sina blå och frågar; -Mamma, får jag gå upp nu?
Alldeles för tidigt för min mening så jag frågar om vi inte kan ligga och gosa lite istället och gå upp sen, det går han med på och kryper intill mig och så myser vi i 45 min ♥
Kl 10 hade jag en klipptid hos Sia på Salong Monica det absolut bästa stället att klippa sig på i stan, tycker iallafall jag. Jag har aldrig gått därifrån missnöjd! Jag klippte bort det slitna och det var en hel del! Men det är skönt att bli av med allt det trassliga!

När jag satt hos frissan så ringde Cina och vi bestämde att hon skulle komma till mig när jag kom hem från staden. Jag hade en hel del ärenden att uträtta; lämna tillbaka doppresent på KomIn, köpa doppresent på SIA, väga guldet hos guldsmeden, hitta en top till kvällens tjejmiddag (fyndade på Ginas rea 49:- precis lagom), gå till intersport och få tillbaka 600:- på jackan som vi köpte till pappan för 1995:- till farsdag och dagen efter var den på erbjudande 600 kr billigare! Andreas ringde ner och klagade så jag gick dit med kvittot och fick tillbaka mellanskillnanden. Sen skulle jag även till systemet för att handla cider. Jag brukar avsky att köra bil i stan på lördagar eftersom det aldrig finns någon parkeringsplats men idag hade jag tur, varje gång jag kom var det en bil som körde ut från sin ruta som jag tog :) När alla ärenden var avklarade åkte jag till mormorn och hämtade barnen som hade vart där medan jag klippte mig.

Cina kom och vi tog en Chai Latte (som jag köpte på KomIn, jättegod) tillsammans och pratade. Cina och jag har umgåtts mycket på det sista och jag är glad över att jag har hittat en så fin vän på gatan. Det är ofta svårt att hitta vänner i "vuxen ålder" så jag är alltid extra glad när jag gör det :)
Vi satt och pratade i några timmar medan barnen lekte på ovanvåningen, när Cina gick hem så gick jag upp till barnen och hjälpte dem att städa sina rum och sedan gick vi ner och mös i vardagsrummet innan det var dax för dem att åka till mormorn igen eftersom jag skulle på tjejmiddag.

Sofia kom till mig lite innan så vi blandade till en drink och ventilerade om ditten och datten. Tiden med Sofia går alltid så fort! Huxflux var det tid för oss att åka ner till Maria och vi insåg att vi inte skulle hinna gå som vi planerat, men precis när Sofia säger att vi får ta och dela en taxi så får jag ett sms från Cina som undrar om vi behöver skjuts! Vilken tur!

Jag bjöd Sofia på "vinet" som jag köpte i Barcelona och hon gillade det! Nu är det tyvärr slut så jag måste komma på vad det hette så jag kan fråga systemet om de kan beställa hem en flaska eller 5.

Maria bjöd på Kreolsk gryta som var jättegott och vi hade en väldigt trevlig kväll med god mat och roliga spel. Kl 02 kom Andreas och hämtade mig och som den underbara sambo han är körde han även hem de andra tjejerna.

 

Mina fina, vad skulle jag göra utan dom?

Vi tittade i gamla skolkataloger - jösses!

 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0