Jobb, bullbak och föräldramöte

När jag slutade pep jag snabbt till affären (ja, jag vet att jag inte får det när barnen är på förskolan men jag skulle bara ha 1 paket jäst och 1 liter mjölk) sedan åkte jag till förskolan och möttes av glada barn. Idag skulle Wille ha med sig Tim hem så det var extra stojiga barn som sprang hem :)
De sprang direkt upp på ovanvåningen och började leka medan jag satte degen, dammsög, laddade en maskin tvätt och tinade kasslern. Medan degen var på jäsning kokade jag ris och tärnade kasslern till middagen. Eftersom min mamma skulle komma och vara barnvakt medan jag var på föräldramöte så ville jag ha maten färdig innan hon kom så att hon inte behövde ställa sig och laga mat det första hon gjorde när hon kom.

Barnen var väldigt otåliga och sprang upp och ner för trappan för att se om degen hade jäst färdigt och tillslut så hade den ju faktiskt det :)

Vi bakade vanliga bullar med socker/kanel och mandelmassabullar - men man fick även blanda om man ville :)

Bakar en - bakar alla (Nemo fick dock bara slicka smörkniven)

Mandelmassebullar till vänster och kanel till höger - mums!

Mitt i allt blev barnen hungriga och ville ha mellanmål, så jag gjorde våfflor som de fick äta i vardagsrummet medan de tittade på ett avsnitt av smurfarna.

inte den bästa bilden kanske :) Alla gör miner =D

Medan bullarna jäste fortsatte jag med maten, en kassler gratäng med sweetchili, curry och banan. Den blev jättegod och det blev flera matlådor till pappan. När köket var städat, tvätten upphängd och golvet dammsugna ropade jag ner barnen och vi tog på oss och gick ut för att leka i mörkret. Tur att reflexvästar finns :)

Tims pappa kom och hämtade honom vid fem snåret och då var det dax att ta en promenad med Nemo, då ville även Elliott följa med och det fick han såklart. Vi tog bara en kort runda eftersom jag var tvungen att stoppa in maten i ugnen och ärligt talat så går det inte så fort när man är ute på promenad med 3 busiga barn :) Mamma kom precis när vi satt oss och jag fick kastat i mig lite mat, satt på TV:n på barnkanalen och gjort en kopp kaffe till mormorn. När jag höll på att göra mig iordning så ringde Cina och frågade om vi kunde gå tillsammans till förskolan.

Efter mötet ville grannmammorna gå en promenad men eftersom mormorn skulle hem och Andreas inte var hemma så kunde jag inte följa med, men de var så snälla att de tog med Nemo iallafall.

Nu sitter jag i soffan och tittar på Desperate och pustar ut efter en hektiskt dag!


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Din blogg har verkligen blivit sååå mysig sen ni skaffade huset! Jag älskar att läsa vardagliga bloggar om hur andra människor (mammor) får ihop dagarna! Men jag undrar lite, har ni helgöppet på ditt jobb?

2011-11-16 @ 11:31:35
URL: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Ahha! Jag har inte börjat på ICA än, jobbar bara med bokföringen på firman men tänkte börja lite till våren.

2011-11-16 @ 20:56:06
URL: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0