Happy birthday little brother

Då var det redan söndag igen och min Lillebror fyller 25 år idag, det är helt otroligt vad tiden går fort! Och jag är snart 30 - hjälp!
I fredags grillade vi korv med barnen på jobbet, det är så mysigt jag skulle nog kunna grilla varje mellanmål :)
Världens bästa jobb? Ja, jag tror det...
När jag sen kom hem var det bara snabbt in och byta om till träningskläder. Barnen var ute och lekte, Wille hade en kompis från förskolan hemma hos oss och de hade verkligen jätteskoj tillsammans. De säger själva att de är bästa vänner. Så sött!!
Idag var det dax för step och core men jag var alldeles för trött för att ge gärnet, det kändes som om benen skulle vika sig när som. När det ÄNTLIGEN var slut ringde Andreas och bad mig köpa hem ost för han och Cina höll på att göra pizza hemma hos oss. Vi skulle egentligen träffat Jonas och Jenny men det blev avbokat i sista minuten. Så när jag kom hem var huset fullt av barn som dansade till Spotify och levde rövare! Andreas stack till träningen och Cina fortsatte med maten medan jag tog en välbehövlig dusch. Barnen hade redan ätit så det var bara mammorna som satt vid köksbordet och åt. Cinas man Jimmy var iväg på grabbhelg och skulle inte komma tillbaka innan på söndag så vi bestämde oss för att tjuvstarta med glögg och pepparkakor, så Cina åkte iväg och handlade medan jag parkerade 4 vilda barn i soffan - satte på en film och dukade fram Fredagsmys. Efter filmen var det dax för alla barn att sova så Cina,Elliott och Vidar gick hem till sig och jag och pappan stoppade om våra mirakel och önskade dem en god natt.
De somnade med en gång och jag tog ut Nemo på en långpromenad i den månklara kylan, vilken vacker kväll det var! Vi traskade 4km i rask rakt och när vi kom tillbaka Peo jag över till Cina dom hade dukat upp glögg,pepparkakor och clementiner. Vi satt och pratade fram tills midnatt då vi sa godnatt och jag gick hem till mig.
Om jag trodde att jag skulle få sovmorgon så var det helt fel! Wille kom och kröp ner hos mig redan vid sju och 45 minuter senare kom även Saga. Vi steg upp lite efter kl 08 och sedan var det fullt ös. Vi bestämde oss för att åka till sjukhusets simhall och bada men när vi kom dit hade mamma fel kod till kortet så snopna fick vi traska därifrån igen. Vi åkte istället ner till stan fär pappan fick köpt sig en ny vinterjacka och vantar så nu är hela familjen rustade för vintern, eller nästan iaf pappan behöver skor också :) Barnen tyckte dock inte det var speciellt roligt att gå i affärer istället för att bada så vi mutade dem med McD till lunch. Men min mage hade börjat göra ont så jag tog bara en cheeseburgare (som f.l innehåller 300 kalorier!!) och sen åkte vi hem.
Louise kom över på en fika och lämnade Giselas tupperware produkt, vi satt där i godan ro och pratade och hade trevligt när jag fick syn på klockan; 14.30!!!! Och jag som började jobba 14.45! Det blev bara till att stoppa in barnen, hunden och pappan i bilen och köra dem till Nisse & Britta. Jag fortsatte till jobbet och kom i tid - puh :) Eftersom jag jobbade till kl 21 har jag inte så mkt mer att berätta om dagen, när jag slutade åkte jag hem, åt och la mig - bonntrött!!
Och idag är det söndag och jag jobbar dag. Barnen har varit och badat med pappan och mormorn (eftersom det inte blev något igår) och nu är de hemma hos Mimmi och äter så att pappan kan träna. När jag slutar åker jag och hämtar dem och så styrbord kosan mot Himle och lillebrors firande.
Detta inlägg är skrivet från mobilen så är det stavfel så är det pga T9!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0