Fredagsmys

Idag när jag kom till jobbet var det ingen där, inte en människa någonstans, det kändes lite konstigt att gå i de tomma lokalerna som annars brukar vara så fyllda av stoj och stim. Jag visste såklart att min avdelning inte skulle vara där eftersom vi hade bestämt att vi skulle ta med oss barnen till stranden idag och äta lunch där. Så när jag kom började jag att lasta vagnen med soppa, smörgåsar, kaffe och dryck. När jag kom ner till stranden så satte vi oss och åt - det var fantastiskt. Lugnet, havsljudet och den friska luften. Barnen älskade det och tyckte vi skulle göra det fler gånger - och det är klart att vi ska!
[denna ide är direkt norpad av I Ur och Skur Ugglan och Carin Victorson =D]
Jag slutade sent och hämtade inte barnen innan det var mörkt. Vi stannade en stund ute på vår gård och lekte medan vi väntade på mormorn. När hon kom smet jag snabbt iväg till affären och hämtade ett PartyLite paket och barnens skor som hade kommit.  Jag tyckte att skorna såg så stora ut på deras små fötter men samtidigt så ser ju kängor oftast större ut, är det inte så? Både Saga och Wille älskade iallafall sina, men jag ska diskutera med pappan först om vi ska behålla dem och bara lägga en sula i eller om vi ska skicka tillbaka dem, kruxet är att de inte finns i mindre storlek :/ De andra höstskorna satt som ett smäck! Se själva:
Dessa skor fick barnen likadana. Jag kan verkligen rekomendera dessa varmfodrade höstskorna, jag har sett många utav mina förskolebarn ha dem och jag vet att de håller bra mot både slitage och väta. De är ifrån Lejon och kostar endast 299:- perfekta förskoleskor! Finns på Skopunkten.
Det är dessa kängor som jag tycker ser så stora ut, men de har samma innermått som höstskorna? Vi får suga på karamellen lite men tårna känns bra och barnen säger att de inte glappar när de går och det ser inte heller så ut.
Hursomhelst så är dessa kängor även de av toppenkvalite! De är fodrade runt hela foten och inte bara i skaften som vissa är. De är vattentåliga och lätta att få på. Om jag kommer ihåg kan jag fota inuti så ni får se hur de ser ut. Även dessa sköna kängor kommer från Lejon!
Efter skoprovningen så dukade vi fram lite fredagsmys, mormorn stannade tills det var läggdags sedan cyklade hon hem till sitt.
Mys med dippa, grönsaker, ost, kex, mjölk och trassel på TV:n!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0