Alla helgon - en stämningsfull dag

Dagen började med storstäd utav ovanvåningen, det var så dammigt, jag kan inte fatta hur det kan bli så dammigt på så kort tid? Barnen hade en kompis hemma så jag vallade dem från rum till rum, när jag städade Sagas rum fick de leka i Willes och viseversa. Mitt i städet kom ett sms från grannen som undrade om vi ville komma ut och leka. Så jag körde ut alla barn, damsög färdigt och gick ut med en kaffe och njöt utav det härliga vädret.

Eftersom vi skulle till mormorn på kvällen och fira henne så var vi tvugna att åka och inhandla en present :) Det fick bli en massa gästtofflor eftersom mormorn alltid har det så kallt på golvet hemma hos henne. Klockan sprang iväg så vi styrde kosan till göingegården för att fika tillsammans med min fina Linda. Hon hade bakat en kolakaka men jag stod emot! Barnen lekte så fint på ovanvåningen och vi mammor fick tjatat om det mesta - dock inte tillräckligt för vi bestämde att Linda skulle komma till mig senare på kvällen för lite prat och vin :]

Vi skulle träffat Lina och Älva men det blev lite strul så vi bestämde oss för att komma till dem imorgon istället. Så vi åkte till mormorn och firade henne, hon bjöd på god lax och när mörkret lagt såg gick vi till kyrkogården och minneslunden för att tända ljus för dem som inte finns med oss länge... Det är så vackert och stämningsfullt. En man spelade Amazing Grace på trumpet, man rös över hela kroppen. Fota i mörker är inte min grej men här kommer några bilder iallafall !



När vi gick hem träffade vi den här lilla godingen ... ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0