Föräldrakväll på Munka ♥

Igårkväll var vi på föräldrakväll på Munka det var våra fina fröknar från barnens dagis som hade fixat detta och det var uppskattat vill jag lova. Vi möttes på parkeringen och sedan vandrade vi allihopa ner till kostallet och tittade på de jättesöta kalvarna. Jag ville så gärna klappa dem men de hade precis separerats från sin mamma så de var lite skygga - men ack så söta :} Vidare gick vi till grisarna och Wille fick en riktig chock, han hade inte förväntat sig att de var så stora! Han höll nästan på att kissa på sig när en gris kom och körde upp trynet precis där vi stod (och i ansiktshöjd med Wille!)



Sedan var det dax för getterna, hästarna, kaninerna och hör å häpna - känguruna! När jag först såg den stod den på väldigt långt håll och bakom en sten så jag vågade inte riktigt fråga någon om det verkligen var en känguru - tänk om de hade svarat eehh nej det är ett rådjur då hade jag dött av skam :P

Inne i en byggnad fanns det massor med spindlar, fiskar, ormar, råttor, dansmöss, hamstrar, chinchillor och hundratals fåglar i alla dess färger och former. Jag ville givetvis klappa ormen, det var längesen sist och jag kom inte riktigt ihåg hur det kändes, tvärtemot vad man kan tro så var den varm och mjuk, inte kall som slemmig som man kanske kan tro. Dessutom hade den precis ätit en mus så man såg den i "magen" på ormen! Häftigt!

Vi avslutade kvällen med picknick, vi hade packat korgen med allt möjligt gott. Pastasallad, baguetter, bacon, kötbullar, kaffe och sockermunkar. Mums! Det var en underbar kväll som vi tackar Ann, Ann & Maria för!

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0