2011.05.08

Jag antar att ni är nyfikna på huset? Jag har inte riktigt fattat det än och jag undrar om jag kommer göra det innan vi får nykeln? Tyvärr har jag inga bilder att visa än eftersom huset är borta från hemnet, men jag ska maila mäklaren och be han skicka över de digitala bilderna så ska jag slänga ihop ett kollage och visa er :-)

Detta hus är perfekt för oss och jag tror att vi kommer att trivas jättebra, det bästa av allt är att det inte finns någonting som måste renoveras på huset, vi kan bara flytta in - ingen dränering eller omläggning av tak, ingen fukt eller andra dyra saker. Visst finns det småsaker så som att det behövs ett nytt fönsterbleck på ena fönstret och lite annat smått. Sen måste vi göra ett staket kring trädgården så att Nemo kan vara lös, och jag vill plantera ett körsbärsträd, en magnolia buske och en syrenbuske :) Trädgården är inte så stor men precis lagom eftersom varken jag eller Andreas är så mycket för trädgårdar. Kök och hall är nyrenoverat från 2008 respektive 2010. Båda badrummen (ja det finns 2!! Vi behöver inte köa längre!) är kaklade i vitt kakel - gammalt men charmigt. Det finns 4 sovrum (bara det, barnen kommer inte bara få varsitt rum, vi kommer ha ett rum över för gäster!) och gott om förvaringsutrymmen vilket betyder att vi kan hämta hem alla lådor från farmor & farfars vind och mamma & Dennis källare! Det bor massor med barn på gatan och personerna som bor där är alla i vår ålder, jätteroligt tycker vi! Vår gata går som i ett O och i mitten ligger en park med träd, buskar, lekplats och på vintern - pulkabacke.
Jag kan ju givetvis babbla på i evigheter om huset och läget men jag antar att det kan bli lite drygt att lyssna på ;-) Huset ligger i Varberg trots att vi nästan bara tittade på hus i Tvååker, lustigt hur det kan bli eller hur?

Tillsist vill jag tacka min pappa och hans fru Gisela för utan dem hade vi inte kunnat köpa hus överhuvudtaget!
Så tusen miljoner tack pappa & Gisela för att Ni hjälpt till att uppfylla vår dröm! Det kommer komma en middagsinbjudan så fort vi flyttat in och kommit iordning ♥

Och en sak till, kommer ni ihåg ett inlägg för ett tag sedan då jag skrev om mina mål i livet. Då skrev jag att jag uppfyllt alla min mål som jag hade innan jag var 30 det ända målet jag inte uppnått då var att jag ville att vi skulle bo i hus och det kommer vi göra i sommar.
Woohoo kan vi bli lyckligare?

♥ Jag och Wille 2008 ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0