Examensdagen!

Så kom då äntligen dagen när jag skulle ta min examen.
Jag och barnen hade sovit över hos mormorn & Denis för att slippa åka in till staden så tidigt på fredagmorgonen. Givetvis så valde barnen den dagen att ta sovmorgon (jag brukar aldrig ställa klockan eftersom barnen vaknar halv sju varje morgon ändå) Men då sov de ända till kl 0730 och jag fick väldigt brått in i duschen och sedan ut och blåsa håret eftersom Emma skulle hämta mig halv nio.

Mellan nio och elva hade vi den sista examinationen på hela utbildningen! Det var en konstig känsla, sorg blandat med glädje. Iallafall så gick jag och Emma till fiskexporten efter och köpte två små smörgåstårtor och sedan körde vi hem till Camilla för att göra oss iordning. Hemma hos Camilla var också Viveca och Carin. Vi dukade fram smörgåstårtan och skålade i bubbel.

Kl 14.15 var vi åter i skolan och det var dax för cermonin. Den var underhållande, våra lärare bjöd på sig själva, höll tal och spexade. Efter ca 2,5h var det äntligen dax att få våra intyg! Vilken underbar känsla! När vi tackat och sagt hejdå till alla åkte jag, carin & emma hem till emma där vi lagade en 3-rätters, drack vin och pratade. Det var en kväll helt i min smak. lugnt och skönt. Tyvärr drabbades jag av huvudvärk så vi körde hem redan runt midnatt. Fast Emma, partypinglan själv åkte in till stan och fortsatte att partaja :)

En toppenkväll och tänk nu är jag förskollärare med en fast tjänst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0