Nu går grejjerna sönder här hemma!

Ja, det är ju det som är nackdelen med att äga sitt eget hus. Att man inte bara kan ringa någon och säga nu är det och det trasigt kom och laga. För fasen - nu vet man ju knappt ens vem man ska ringa! Rörmokaren? Elektriken? Snickaren? Sotaren? Soppgubben? Ja ni fattar. Det är inget allvarligt eller komplicerat (trodde jag) som gått sönder utan det är vårt handfat som inte klarade av en glasflaska Nivea deodorant utan sprack hela vägen ner. Så nu kan vi inte använda det.
Men köp ett nytt och sätt dit då - men så lätt ska det inte vara. Rörmokaren vill inte sätta in något som vi köpt själva utan då måste man köpa genom honom med ett prispåslag på 200%. Eeehh...nej tack!

Men världens bästa svärfar skickade upp ett komplett ifö handfatset - tack tack tack! Och tusen extra tack för badrumsskåpet som vi fick med! Ska bli skönt att få en spegel i badrummet :)
Sedan kommer världens bästa farfar till oss och hjälper Andreas (läs farfar gör allt) och sätta upp det. Eftersom min farfar (iallafall i mina ögon) är bäst på allt så får han också ta en titt på varför vår jordfelsbrytare löstes ut när Andreas stod och lagade mat innan i eftermiddag (hela huset blev svart) och nu så fungerar inte våra spottar övanför köksbänken eller vår köksfläkt. Jag håller alla tummar jag har att farfar hittar och kan åtgärda felet - vem ska man ringa annars? Elektriken? Ja ni förstår mitt dilemma :) Nån som känner en bra elektriker föresten?

Nu ska jag krypa ner i sängen - imorgon är det sista jobb dagen för min del! Wooohooo! Skiter i att spara timmar och kompar på fredag!

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Vi använder oss ALLTID av EPW (Electro Pro West), Han som har firman heter Claes och dom är superduktiga allihopa. Här hittar du nummer. http://www.epw.se/



Rörmockarna vi har här (och känner väl med för den delen) är Norra Näs VVS.

2011-12-30 @ 08:13:05
URL: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0