Nu börjar det bli glest mellan inläggen igen!

Men tiden? Vart finns den? Nåja nu är jag här och bloggar, nöjda?
Vet ni, jag läste Katrin Z inlägg på sin blogg om swingers och jag skrattade så jag vek mig. Hon skriver så fantastiskt roligt, iallafall så menar hon att människan inte är skapt för att vara monogam, kanske intellektuellt men inte sexuellt. Det beror på människan i fråga skulle jag vilja säga, håller ni inte med? Är det inte att dra alla över en kant och påstå att människan inte kan vara en partner trogen hela livet?? Onödiga funderingar en sen måndagkväll =D
Idag har jag gjort fotokalendrarna som vi ger bort i julklapp varje år. Snordyrt var det 886:- för 4 st! Så jag googlade "rabattkod julkalender photobox" och vips så fick jag 60% [!!] rabatt! Wow! då blev det helt plötsligt jättebilligt! Så billigt att jag bestämde mig för att göra egna julkort också! Så fram med lucialinne, tomtedräkter, ljuskronor och vita lakan. Eftersom jag aldrig har tålamod tillräckligt så struntade vi i att stryka nattlinnet och lakanet - ja vem har tid med det 20 min innan läggdax? Inte jag iallafall så det får ni stå ut med! Lite skrynklor här och där!
Barnen var fantastiska och den enda som motarbetade mig var Nemo - han skulle promt INTE ha tomteluvan på hivudet där han låg så fint framför barnen. JAG ville att luvan skulle sitta fint mitt mellan öronen så att hans söta spetsöron kom till sin rätt, HAN ville inte ha den överhuvudtaget. Han bara skakade av sig den och tillslut så gav jag upp den fina luvan och tryckte på han en ful sliten stor tomteluva som jag satte ÖVER öronen för att den skulle sitta kvar sedan sa jag med min strängaste röst NEJ!! varje gång han rörde sig. Jag hann knäppa några någorlunda kort men det ser ut som om Nemo har en stor röd kondom på huvudet - haha nåja, årets julkort är med humor, Saga skrattade så hon nästan kissade på sig när Nemo inte gjorde som jag sa :)
Jag önskar att jag hade kunnat visa Er bilderna men då blir det ju ingen överraskning när det kommer i lådan!
Här kommer istället en bild från tidigare idag när barnen var hos grannen och bakade Lussekatter. 5 barn under 5 år - bra jobbat Cina :)
image description
och sen en bild från när vi var på Hopp i havet
image description
och tillsist några tänkvärda ord:
image description
imorgon gäller det =D

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Jag är så glad varje gång det dyker upp ett inlägg och det spelar ingen roll om det blir varje dag eller en gång i veckan!

2011-12-06 @ 22:03:29
URL: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0