Mac Mac Mac

Idag fick jag detta utav min mamma i 30-års present - tusen tack mamma!
Så nu sitter jag och försöker att lära mig hur mac fungerar - det är inte lika som en pc och det är faktiskt lite krångligt men det ska bli kul att lära sig!
Landstinget Halland har något som heter förmånspc där de erbjuder sina anställda datorer till ett kraftigt reducerat pris och då menar jag verkligen kraftigt reducerat! Det är därför som jag har kunnat få detta i present, annars hade vi verkligen inte haft råd att köpa mac. Ett jättebra initiativ av lthalland, synd att Varbergs Kommun inte hakar på, fasen de tvingar ju oss till och med att betala för maten som vi äter (halvkall) i barngrupp! Vilket jag tycker är helt sjukt, äter jag en pedagogisk måltid så ska jag väl inte behöva betala för den? Sen säger de att "de ser helst att vi inte äter egen mat" eftersom det inte är rätt mot barnen?!? Men då vill jag inte heller betala för den! Usch nu blir jag nästan upprörd ;-) Det är kan vi ta i ett helt annat inlägg!
Nu ska jag fortsätta att försöka mig på att förstå datorn :-)
Grannen ringde precis och undrade om jag ville komma hem till dem och basta, men eftersom jag känner mig bonnförkyld så får det vara - synd, för det hade vart mysigt!

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Ojoj, ingen dålig present!



Ja, helt galet det där med maten och förskollärare. På vår förskola (kooperativ) är det givet att personalen inte betalar för maten, dom äter ju med barnen, i gruppen och på arbetstid! Nää, skärpning kommunen!



Jag har inte fått någon ordning på PS:et, jag har inte kontaktat dom sen då jag pratade med dig. Jag skulle skickat ett mail på veckan men kom av mig...

2011-12-17 @ 22:22:34
URL: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0