Kylig och klar luft

Om kylan håller i sig så kommer nog snön snart - hoppas vi iallafall.
Idag tog vi lite sovmorgon och gick inte upp fören kl 08, härligt. Men jag kan säga att jag längtar tills de mornar vi sover till iallafall kl 09 :-)
Barnen ville baka pepparkakshus med en gång de vaknade på morgonen och eftersom det är jul och barnen bestämmer det mesta så...
När pepparkakshuset var färdigt passade jag på att städa toaletten på nedervåningen och medan jag höll på fick jag ett sms av Andreas där det stod att han kunde städa toaletterna imorgon så att jag och barnen kunde gå ut och leka med grannarna - han e allt bra dendäringa skåningen!
Så jag lämnade toaletten uppe till honom och vi gick ut på gården för att göra julfint på framsidan, Cina, Elliot, Vidar, Carin och Leon var också ute :)
[förresten så är det vårt hus ni ser precis bakom kullen! Eller ja, ni ser ovanvåningen!]
här görs det soppa i traktorskopan

Vi var bara ute dryga timmen eftersom barnen fortfarande inte är helt bra. Jag bäddade ner de små i soffan och började laga mat. Mitt under måltiden sa Wille "kolla in mig då" och så hade han slabbat med spagettin. Egentligen var det inte alls roligt för att slabba med maten är inget som uppskattas här hemma men det såg så roligt ut att jag var tvungen att skratta och då fortsatte han givetvis med sitt pajaseri ♥
Nu ska vi ha lite kvällsmys innan det är dax för sängen för de små.
Svårt att se men med blixt blir det inte mysigt för fem öre ;-)

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Tänk vad jag hade uppskattat att få ett sånt mess, det har aldrig inträffat och jag skulle bli ytterst förvånad om det någonsin gjorde det. Men han är bra på många andra vis och vi kompleterar varandra jättebra... Det blir ju mysigt med en gång man tänder ljus, spelar liksom ingen roll hur det ser ut i övrigt.

2011-12-18 @ 19:16:27
URL: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0