Julafton i Skåne

Ja nu har jag äntligen hittat tiden att sitta ner och blogga en stund så nu kommer ett bildregn mina kära läsare =D
Så fort de vaknade sprang de ner till köket för att se efter om det låg några klappar under granen och såklart så gjorde det de! Varsin Cars 2 bilar. Wille fick professor Z (eller zetan som W kallar honom) och Saga fick Max axeltryck. Dessa lekte de sedan med hela morgonen.
Vi hade en lugn julaftonsmorgon vilket var jätteskönt, barnen lekte och jag fixade det sista med klapparna. Andreas syskon och kusin barn önskade sig bara pengar i julklapp så jag la ner lite tid på att göra deras tråkiga vita kuvert lite roligare.
image description
Klockan halv tre var vi alla duschade och nyfixade och begav oss iväg till Patrik & Karin för att se Kalle Anka och invänta tomten.
Barnen blev överlyckliga över sina julklappar och så blev även mamman som fick en dammsugare från Electrolux - ni vet en sådan där sladdlös och ett par mysbyxor (pappan hade tröttnat på att se mamma i sina gamla med hål i rumpan =D). Efter alla öppnat sina klappar så var det hög tid att äta, jag älskar julmat så jag åt och åt och åt. Men guuu så gott det är !
Sedan spelade vi julklappsspelet men inte den varianten som vi brukar spela - utan nu skulle man ge bort alla sina julklappar i slutet så att alla fick varsin? Say What? haha nejdå det var väldigt trevligt ändå men det tappar lite av sin hets om man vet att man måste ge bort alla sina klappar sen. Men ska det va rättvist så ska det, eller?
Hur gör ni när ni spelar julklappsspelet?

När klockan närmade sig halv elva åkte jag, barnen och svärfar hem. Medan pappan stannade kvar ytterligare en stund. Brhöver jag ens säga att barnen somnade som små grisar när de lade huvudet på kudden?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0