Ibland snurrar folk till det :-)

Precis när jag stod i hallen på jobbet och tog av mig jobbkläderna ringde min mobil. Det var Pia som undrade vart jag var och varför huset var helt svart när det var öppet hus? Haha, hon hade koll på att jag fyllde den 20:e men trodde att det var idag ♥ Så jag fick snabbt packat in mig i bilen och kört hem och plockade upp en frusen Pia och så åkte vi och hämtade barnen på förskolan.
Sedan så åkte vi vidare till mormorn och hämtade hunden, jag var även tvungen att stanna på Statoil för att hämta ut min fina väska jag fick av mamma i 30 års present;
javisst är det en Desigual ♥
Jag älskar budskapet som är broderat på väskan "I love to be happy" och så är det verkligen!

Det var faktiskt rätt mysigt att Pia tog fel på dan för på så sätt fick vi flera timmars prat ensamna, eller ja, barnen sprang ju fram och tillbaka men de somnade som små stockar redan kl 19 efter en hel dag på förskolan.
Pia är en fantastisk kvinna som jag lärde känna under mina år på Ängsätra, hon bor helt ensam ute i skogen i ett hus som hon renoverar och renoverar och renoverar :-) Jag blev jätteglad över att du kom, kämpa på!
Fina Pia som så tålmodigt lekte med Saga och hennes loppa om och om och om igen !
Barnen blev ruskigt imponderade av Pias glasögon som hade varsin ledlampa på karmarna som lös som två små ficklampor - jag däremot skrattade så jag var tvungen att sitta med benen i kors för att inte kissa ner mig. Skrattar fortfarande när jag tänker på det - ett gott skratt förlänger livet - underbart! TACK PIA!!!

Pia åkte vid åtta snåret och då var det bara för mig att lägga in en högre växel för att få huset någorlunda klart inför morgondagens mys med arbetskamraterna! Så jag slängde in en maskin tvätt, städade badrummet på ovanvåningen (som någon glömt ;-), vek den torra tvätten, hängde den nya, placerade ut alla blommor som jag fick igår och ställde undan alla champangeflaskor, nu har vi bubbel så det räcker ett tag =D
Kl halv tio kunde jag äntligen sätta mig i soffan och slappna av. Nu har jag suttit så länge att mina ögon går i kors så jag ska ta Nemo på en kisserunda och sedan krypa ner i sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0