Lite strul skall det vara

som ni säkert har märkt så älskar jag att fixa med bloggdesign och nu känner jag att jag har ordnat till en bra som jag gillar, men det kan fortfarande vara lite strul så säg gärna till om ni märker att det ser konstigt ut någonstans. Och eftersom jag nu för tiden endast kör Firefox så kan det hända att det ser lite knasigt ut om ni använder Explorer som webbläsare.

Hur som helst, vad har då hänt sedan sist? Givetvis massor och jag kan inte berätta om allting för ärligt talat så kommer jag inte ihåg allting :) Vi har iallafall börjat leta större boende, det går sakta framåt och vi är jätte tacksamma för all hjälp som vi får från familj och vänner!

Saga har också fyllt 5 år, vår fina stora prinsessa! Och detta firades i dagarna tre. På lördagen var det barnkalas på Lekstugan för alla kompisarna, de var 14 barn och jag är glad över att Andreas var ledig och kunde vara med mig och hjälpa mig att hålla koll på alla barnen :) Kalaset var jätte lyckat och jag rekomenderar verkligen att ha barnkalas där!

På söndagen kom farmor & farfar upp från Skåne och som vanligt var det en stor hit! Min farmor och farfar kom också och firade stora tjejen. Mitt i fikan och paketöppningen ringde familjen Dahlman och bjöd oss på grillat, jätteskönt att komma iväg till ett dukat bord, det tackar vi för ♥ Efter maten när jag och Jenny satt och tjatade strunt i köket kom Wille och jag tyckte att han andades lite för fort, men jag var osäker. Vi bestämde oss ändå för att åka hem och ta det säkra före det osäkra. Jag tempade honom men han hade ingen feber...

Mitt i natten kl 04 vaknade jag till och tittade på Wille som låg och sov jämte mig. Jag tyckte att han andades så häftigt och när jag räknade andetagen fick jag dem till 65 andetag/minut. Jag ringde till 1177 som skickade ner oss till Halmstad för att träffa en barnläkare. När vi kom ner andades Wille 70 andetag/minut och han fick andas in adrenalin. Då blev det genast bättre och han piggnade till och började till och med leka lite. Som vanligt var han jätte duktig och sitter så fint och gör allt som doktorerna ber honom om. Röntgen sköterskorna var jätteimponerade för han satte röntgenbilderna på första försöket. Ofta brukar de få ta om då barnet måste ligga blickstilla för att det ska bli bra bilder.
Bilderna visade att Wille hade en lugninflammation så vi fick utskrivet antibiotika och sen fick vi komma hem. Pust - jag blir så orolig när barnen inte mår bra

Eftersom Wille var sjuk så ställdes måndagens kalas in, men Gisela ringde och sa att hon ville ta med Saga till staden så att hon skulle få lite firande iallafall. Så Saga, Gisela och Morfar shoppade på stan tillsammans och ni må tro att Saga var stolt över att vara på staden ensam utan mamma, pappa eller Wille :)

Tyvärr har jag inga bilder för de ligger på den stationära datorn. Jag ska försöka visa er bilder från kalas och födelsedag en annan dag. Jag har inte heller Photoshop på denna dator än och då är det inte lika roligt att lägga in bilder :)

Imorgon är det redan torsdag, herregud var veckorna går fort. Nu måste jag sluta, ska planera sommarens semster tillsammans med familjen Jensen/Birgersson, det blir en road trip i Sverige ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0