Vilken fruktansvärt jobbig dag

2010-06-24

Första dagen tillbaka på Ängsätra idag och det kan beskrivas med total kaos. Skönt var att jag denna sommaren valt att vara i tvätten eftersom jag behövde ett dagjobb för att få ihop pusslet med förskoletider för barnen. Imorgon är det midsommar, gud vad härligt! Vi ska spendera hela dagen med min farmor och farfar ♥ Även om jag inte vill erkänna det så böjar de bli gamla och jag vill spendera så mycket tid som möjligt tillsammans med dem. Barnen älskar dem lika mycket och har inget emot att vara där jämt och ständigt, inte Andreas heller som tur är :)

Igår var vi på Fun City tillsammans med Camilla och hennes två barn + bonusbarn (=grannens dotter). Vi kom dit redan vid 11 och åkte inte hem fören kl 16, vädret var sådär, men det sprack upp precis när vi skulle åka. Så typiskt, men vi hade roligt iallafall med korvgrillning och bus, givetvis lite kiv och trots, men det hör ju till! På tal om kiv och bråk så har jag inte haft den bästa kvällen med barnen här hemma. Det var nämnligen dax för dusch idag, ingen av barnen ville och jag hade först tänkt att strunta i det men de var så smutsiga att det bara var ett måste. Kan säga att det inte var roligt för någon av oss, men efter mängder med pussande och kramande så är vi vänner igen :)

Ni undrar kanske varför jag valt att flytta bloggen hit?  Delvis just för att man kan göra mycket mer på wordpress än man kan på blogg.se, men den största anledningen är nog att man kan lösenordsskydda separata inlägg, således behöver inte hela bloggen vara låst - utan bara de inlägg med bilder på barnen i eller de inlägg som jag endast vill att mina närmaste ska läsa. Så om ni vill ha lösenordet till de skyddade inläggen så lämna en kommentar ( ett bra sätt att få en uppfattning om vilka som läser med :)

Nu är jag helt slut och ska dyka ner i sängen tillsammans med barnen, Saga hade en så hemsk dröm inatt, nämnligen att ingen i hennes familj fanns och hon var helt ensam :( Därför skall jag sova hos henne inatt, eller iallafall tills hon somnar :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0