Vilken dag

2010-08-03

Dagen började tidigt, eller den började redan när alla sov och jag satt uppe på ännu ett jobb-natt-pass. Efter nattpasset var det dax att köra till dagpasset och jag jobbade på bra och var färdig redan kl 14. Innan jag åkte hem kollade jag min mail och fick den glada nyheten att CSN beslutat att ge mig studiestöd min sista termin, en sten föll från mitt hjärta, nu har man pengar året ut iallafall :) På vägen hem körde jag förbi Cissi på en fika hos hennes och Morgans Bullerbyoas - fantastiskt vacker röd gård mitt ute i skogen. Jag gosade massor med deras lilla 3 månaders Ted

På vägen hem stannade jag på Toweks (vår bilverkstad) för att hämta Touranen som stått inne på lagning eftersom elhissen small sönder när jag körde hem från Ystad i söndags (fick köra 26 mil på motorvägen med helt öppet förarfönster - inget jag rekomenderar). Jag var lite nervös eftersom jag dagen innan, när jag hämtade hyrbilen, skällde väldigt mycket på dem. Befogat givetvis då de gjort 2 riktigt stora tabbar på våra bilar inom loppet av 3 månader. Så när jag steg in tog jag på mig mina solglasögon (alltid skönt att gömma sig bakom dem) och beredde mig på att betala de 4000:- som det kostade. Döm om min förvåning när mekanikern säger att de bjuder på denna reperationen! Ursäkta? Vad sa ni? De ville gottgöra för sina tabbar genom att bjuda på denna reparation. Tackar å de ödmjukaste! sen kilade jag snabbt som en råtta ut därifrån innan de han ångra sig. Glad i hågen och 4000:- rikare (egentligen inte då vi lånat pengarna av min farmor och farfar, fast ändå eftersom vi slipper en skuld till dem på 4 laxar) körde jag hem, gick ut med Nemo och stöp sedan i säng.

Jag hann sova dryga timmen innan mobilen ringde, sömndrucken tittade jag på displayen som blinkade min gamla chefs namn. Undrar vad hon vill? Det visade sig att hon ville erbjuda mig ett jobb, ett jobb, kan ni förstå?! Hon hade fått en tjänst och genast tänkt på mig. Tjänsten är samma som jag haft en gång innan -att arbeta med barn med downs syndrom- och tjänsten är på 20% under höstterminen (perfekt  när jag pluggar) och sen ökas den i årsskiftet. Vill du ha den? Jag skulle bli jätte glad om du tog den sa hon. OM jag vill ha den?? Klart att jag vill! Sen var det kört, jag kunde inte somna om började städa, rensa lådor, vika tvätt, byta kattlådan, dammsuga. Helt otroligt hur goda nyheter ger en energi!

Imorgon blir det tillbaka till skolan igen, jag och Carin ska träffas och kopiera lite litteratur, slänga iväg några mail och tjata lite. På torsdag ska jag och min farmor och farfar åka ner och hämta barnen i Ystad. Sedan ska vi ha en liten minisemester i Skåne, bland annat åker vi till Simrishamn och tittar vart min pappa och hans syskon växt upp.

 

Fyrklover

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0