Vad vore livet utan stress?

Ja, det är rubriken på boken som delades ut på föreläsningen som jag var på idag Stressagigily med stressdoktorn från TV4 morgon (på lördagar). Min handledare var så snäll och släppte iväg mig från praktiken 2h innan så jag kunde gå och lyssna på honom. Å vad bra det var! Och roligt, jag skrattade och skrattade, och det var så sant allt han sa. Jag tror att man stressar mer än vad man tror och att det är boven till många utav dagens sjukdommar.

En fråga var hur man stressar ner, å jag visste med en gång svaret - Farmor & Farfar. När vi är hos dem är jag totalt avslappnad och lycklig. Tänk att få ha turen att ha sina farföräldrar i livet ♥





Bilder från när vi var i Simrishamn i somras. Farmor säger ofta hur glad hon är över att få uppleva sina barnbarnsbarn ♥
Summan av kardemumman? Ta hand om familjen och umgås så mycket som möjligt, man vet aldrig när det är försent. Ge en extra kram, ett snällt ord och tala om hur mycket du tycker om dem !


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Det blev ju kanoners! Visst är det fint?

2010-10-01 @ 08:02:55
URL: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0