Färdig velat

jag har nu velat färdigt och skall stanna kvar på blogg.se. Anledningen till det är att wordpress är för komplicerat för en inte alltför haj HTML:are :)

Igår fick vi besök av Farmor och Farfar från Skåne, ni må tro att barnen blev glada! Det är så roligt att se hur glada de blir när de kommer och hälsar på. Vi var bjudna på lunch hos min farmor & farfar, vi fick jätte god mat. Kycklingfile som farmor stoppat full med philadelphiaost och soltorkade tomater. Andreas var dock så dålig från gårdagens utgång tillsammans med Gabriel att han mest låg och sov i farfar Nisses säng :)

Wille fick några födelsedagspaket från Skåne bland annat Blixten McQueen i DUPLO. Så fint det var, det har det lekts mycket med kan jag lova. När Farmor och Farfar begav sig tillbaka till Skåne åkte jag in och handlade pizza (Andreas cravings efter fet bakfyllemat) sedan somnade vi alla gott tillsammans i vår säng :)

I morse var det dax för ännu en vecka praktik, å så skönt det ska bli när det är över. Jag trivs som tusan på min förskola men att jobba nästan heltid samtidigt som det är massa skolarbete som skall göras tär på mig. Jag hade iallafall en lång dag idag ända till 16,30. Vi hade ett litet miniljusparty på rasten, jag, min handledare + de andra 2 pedagogerna som arbetar på förskolan. Till det serverades det tårta från en mamma som var så möjd med deras arbete! (Jag åt förstås ingenting, det var den andra tårtan som jag tackade nej till idag vi firade ett barn på förmiddagen då det också bjöds på tårta).

Det var 2 trötta barn som jag hämtade, så för att pigga upp dem lockade jag med att Saga skulle få sitta vid min lilla rosa dator och Wille skulle få leka med magiska sanden.



Njuter av det fina vädret och leker med den magiska sanden....

Så fort jag sysselsatt barnen var det dags för mig att tvätta, dammsuga och laga mat. Maten blev sen, närmare 18.15. Jag var lat och gjorde lax i ugn med ett täcke av franska örter + creme fraise och ris. Till det åt vi en sallad med tomat, lök och feferoni. Super lättlagat men gott :)

Nu sitter jag helt slut i soffan och ska kolla på Filip och Fredrik innan jag stupar i säng. Andreas tjatar om att jag ska blogga om den fina presenten jag fick av honom för en månad sen. Men det får bli imorgon. Måste fota den först!

God Natt ♥


Kommentarer
Postat av: Bitte

vi följer med tillbaka;-) .Fin morgonrock skulle behöva en ny jag oxå.Ljusstaken är jätte fin på väggen.



Kram ,Moster

2010-09-15 @ 08:48:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0