Ett riktigt dåligt slut

2010-06-28

på en förövrigt bra dag. Jag var tidigt på jobbet redan 06,15 för att jag skulle komma hem i tid för att fixa med sofforna. Kl kvart över två hämtade jag min lillebror och vi åkte vidare till förskolan för att hämta barnen. På S avdelningsdörr satt en lapp; "Vi är på stranden" så vi gick ner till havet och där satt alla barn mitt ute i vattnet på några klippor och fiskade krabbor, de hade gått till stranden efter frukost och grillat där nere till lunch. Jag tror S och W har den absolut bästa förskolan i hela Varbergs kommun (om man ser till läget) hur många andra barn får tillbringa dagen på stranden när de är på förskolan? De gör det nästan varje dag det är fint väder och S kan redan nu bygga ihop ett stormkök, tända det får hon såklart inte, men hon kan bygga ihop ett och det är nästan mer än vad jag kan ;-) Vidare gick vi och hämtade W och sedan åkte vi hem, barnen fick varsinn glass på balkongen medan jag och F bar ner soffan. Prick kl 15 kom farfar med släpet och när vi lastat på soffan körde de till dumpen och jag till möbelaffären. När vi kört hem den nya soffan åkte vi tillbaka till stan, gjorde några ärenden och avslutade det sedan med en stor familjepizza på stranden. Gud vad varmt och härligt det var i vattnet. 25 grader!! Ja, i den långgrunda delen förstås men ändå! Jag och barnen bytte snabbt om efter vi ätit och hoppade i havet, Fredrik följde den manliga traditionen i vår familj genom att sitta på stranden och vakta sakerna, männen i vår släkt är inte mycket för att bada =P Efter några timmar på stranden åkte vi hem för att bygga ihop soffan och så visade det sig att en del av soffan var knäckt!! Men de hade ändå "häftat" fast tyget så de måste ju sett att soffan var defekt! Åååå så irriterande och ledsamt. Jag blev jätte besviken och fick tillbringa TV kvällen på en pinnstol - hur kul e det? Ne fy. Imorgon ska de få komma hit med en ny del och de kommer få bygga ihop soffan också - så det så!!

Imorgon är det föresten premiär på Eclipse! Jag och Linda kör ett Twilightmaraton på 6h och 40 min...haha vi kommer vara helt domnade i baken efter det. Jobb 2 dagar till sen ledig 3 - underbart.

Sov gott vänner, det ska jag klockan ringer 04.30 imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0