Ännu en härlig sommardag

2010-07-04

sol och värme, måtte det aldrig ta slut. När vi blir pensionärer ska vi tillbringa vinterhalvåret i Thailand, det har jag bestämt (fast om jag är lika nojjig då som nu kommer jag säkert inte kunna lämna barnen trots att de är vuxna ♥). Idag började jag och barnen med en 2h lång promenad, pappa fick sovmorgon, vi gick längs hela stranden och vidare in på naturreservatet och in  på den stranden. Väl hemma igen stekte jag plättar och packade picnic korgen och vi begav oss till stranden för att bada och fiska krabbor. Saga fångade sin första krabba!! NI må tro hon var stolt! Vi badade och grävde i sanden tills klockan var lite över 14 och vi styrde kosan till gulsippe där vi blev bjudna på kalvdans, en dessert gjord på råmjölk, jag gillade det inte direkt men det gjorde Andy. Medan barnen busade och Andy solade i trädgården passade jag och farmor på att åka till första vik och ta ett dopp. Vad härligt det är i havet nu, jag är mer i havet än på stranden =P

När vi kom hem tog pappan hand om barnen och satte dem i badet medan jag lagade mat, spagetti och köttfärsås. Efter maten slocknade barnen som små grisar och vi kastade oss i soffan och mös en liten stund innan det var dax att åka till jobbet igen. Men det är en enkelnatt denna gången så det är OK. På fredag åker vi ner till Skåne på bröllop, hoppas på strålande sol. Måste hitta en BH till min klänning. Det enda designer plagg jag någonsin köpt, dyrt men jag älskade den från första stund (klänningen alltså) och det märkte nog Andreas för han sa ingenting bara "köp den" :) Ni får se bilder efter bröllopet!

Sov gott alla, det ska inte jag ;-) Men imorgon åker jag nog till damernas och sover bort några timmar ;-)

 

Här hittar ni mig när jag är barnfri ;-)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0