Nu är det mycket

med allt. Skola, vardag, jobb, allt går i ett känner jag och det är svårt att tvinga sig själv att stanna upp och andas. Det är så mycket som skall göras och så mycket som man vill hinna med.

Igår tillägnade iallafall jag och Carin till att söka stipendier. Naiva jag trodde att det skulle vara lätt, bara slänga ihop ett kanonbra ansökningsbrev och sedan maila iväg. Tyvärr visade det sig vara svårare än så. Det fanns en uppsjö av olika fonder att söka pengar ur, men det var så många regler och ramar att hålla sig inom så det tog oss 6h att skicka iväg ansökningarna. Men nu är det gjort och vi håller tummar och tår för att vi ska få pengar!

Träningen har jag kommit igång med nu igen, blev Step/Styrka igår & rodd/core idag. Jag och Lottis har anmält oss till ett lopp i Göteborg i september så nu gäller det att komma iform! Andreas och Benny har lovat att de ska stå och hejja på oss när vi springer :)

Ikväll är det dax för jobb igen - 2 nätter, mår verkligen inge vidare när jag ska jobba nätter, vet inte varför då jag trivs väldigt bra när jag väl kommer till jobbet, det är bara innan som det känns stressigt och jobbigt.

Igår köpte vi ett nytt bord, ett vanligt med 6 stolar. Jag fastnade för ett set som kostade 19 000:- som jag lyckades pruta ner till 14 000:- men som vi i slutändan inte köpte :/ Istället blev det ett annat inte riktigt lika fint. Men som Andreas sa: Barnen är ff små och kommer säkerligen spilla/måla på/ göra jack i både bord och stolar så då är det bättre att vänta med att köpa det vi verkligen vill ha tills de är lite större. (läs ordentligare)

Till helgen är det barnkalas. Detta året är det Evelyns tur att kalasa (Sagas syssling som fyller 5 år på samma dag) så hon har bestämt att barnkalaset ska vara på busfabriken i princessrummet, således kommer vi inte att bjuda några av Sagas vänner - blir lite jobbigt att frakta alla till göteborg. Utan vi kommer säkert ha ngt litet hemma istället i början av april. Så på söndag bär det av till Göteborg, ska bli skönt att träffa min kusin (Evelyns mamma) igen. Men innan dess är det dax för Mora Träsk på lördag, har redan köpt biljetter. Och efter det ska vi ha kalas för släkten hemma.

Nu sitter jag i skolan och väntar på en helt meningslös Mentorsträff. Jag får inte ut någonting av dessa mentorsträffar och hade helst sluppit men så är det givetvis obligatoriskt. Vår mentor har noll engagemang för sin uppgift och det gör mig irriterad. Om man tar sig an ett uppdrag så får man faktiskt se till att man är intresserad av uppgiften, annars får man göra något annat.

Nog klagat.
Vi ses kanske ikväll!


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Hej! Jätteroligt att så många röstar på oss, men vi behöver liite fler röstar, ska se om jag lyckas värva några till idag i affären. Jag är ledig denna helgen faktiskt. I morrn ska vi åka med några vänner och bada på morgonen men eftermiddagen är fortfarande öppen. Lördag ska vi ut en sväng med husbilen, vet inte när vi är tillbaka och på söndag är förmiddagen oplanerad, ska träna inför modevisningen på eftermiddagen bara.

2010-03-25 @ 08:18:55
URL: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0