Lördag

Nu slutar jag jobba om ungefär 30 minuter, skall bli skönt att komma hem. Tyvärr ska Andreas jobba menvi ska hämta min mamma när hon slutar jobba, barnen skall sova där. Då ska jag också sova, som en stock! Det har varit en tuff vecka med ganska många bakslag, små visserligen men det betyder inte att de inte är jobbiga!

Igår var sista dagen på min VFU och jag och Andreas hade bakat kladdkakor till ett helt kompani men sen var det bara 3 barn på förskolan, resten låg hemma utslagna i magsjuka. En del föräldrar valde att ha barnen hemma för att kanske slippa få det - jag förstår dem, vi brukar också hålla barnen hemma. Hur som helt så gick alla barn hem efter lunchen och då gick jag med. Efter jag hämtat barnen åkte vi ner till stan för jag försöker få tag på ljusbollar men de är slut överallt och ingen vet om/när de får in de igen . . . Iallafall hittade jag en enorm rislampa på rea (25:-) så den fick följa med hem, had tänkt ha den i köket, men när det kom upp var den enorm! Haha, men nu får den hänga den ett tag tills vi hittar en annan kökslampa och då får rislampan flytta in i sovrummet.

Idag hade jag iallafall tänkt att jag och barnen skulle gå ut på förmiddagen - kanske till linbanan.
Vi får se, först ska jag sjunka ner i soffan ett tag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0