Vardag igen

Nu har vardagen kommit igen till familjen Persson/Nilsson. Jag har börjat jobba igen och barnen gick idag tillbaka till dagis igen på 4 veckor! Wille var inte glad för det, grät när jag skulle lämna honom men innan jag hann ut genom dörren hade han tystnat - skönt.
Jag har som sagt jobbat natt inatt och efter att barnen var lämnade på dagis var det bara att sätta sig i bilen och åka till skolan. När kl var 15 gav jag upp, jag orkade helt enkelt inte mer. . .
På vägen hem köpte jag hundmat och nässpray, på vägen hem ringde Andreas och sa att Nemo inte hade gjort nr2 när de var ute så jag bestämde mig att ta syskonvagnen och promenera med Nemo och hämta barnen. Som vanligt blev Nemo överlycklig när jag gick för att hämta kopplet men sedan åkte svansen snabbt ner när han insåg att han skulle behöva ha på sig haltit om han ville följa med :-)

När vi kom hem åkte vi direkt till morfar och Gisela och spånade på lite kläder som Gisela ska sy till Sagas födelsedag. En klänning med "Små einsteins" på. Tror det kommer att bli jätte fint. Vi blev bjudna på middag där och barnen fick - givetvis - morfar choklad som han köpt på senaste resan till Spanien.

Dagarna som har passerat har vi spenderat mestadels inomhus, det har ju varit så kallt!
I lördags träffade vi mamma och Dennis och vi lyxade till det lite genom att äta på restaurang - tack mamma! Efter maten gick vi till en lekplats men det var alldeles för kallt (-13) för att kunna vistas ute så barnen ville gå hem redan efter 5 minuter. Denna dagen fick vi även syskonvagnen, inte den vackraste men ack så användbar. Nu kan jag börja ta långpromenader med Nemo igen när Andreas jobbar. bara stoppa båda barnen i vagnen och traska. Det fungerar inte riktigt att Saga ska gå så långt som jag vill gå, visst klarar hon det men tempot blir lixom inte det samma ;-)

I söndags träffade vi Lina för en promenad i staden, det blev en relativt kort promenix - ca 1h, för det var fortfarande jätte kallt.


Nu ska jag göra det sista i portfolion för imorgon kommer Johanna och Carin hem till mig på förmiddagen sedan skall vi promenera in till Campus och lämna in sista skoluppgiften för denna kursen.

Nu ska jag sova, ska bli skönt att lägga sig för första gången sedan igår morse ;-)

God natt!


Kommentarer
Postat av: Josefine - Mamma till en ängel

Impad av ert promenadinitiativ idag. :D

Och vilka fina foton!

2010-01-13 @ 16:10:33
URL: http://hatchepzut.com
Postat av: Josefine - Mamma till en ängel

Sv: Okej, jag får kolla upp det stället med. =)



Förresten, voddler invite. Det går inte att ge voddler invite om man inte fått det direkt från voddler verkar det som. Men får jag det så får du den.



Jag har förresten inte fått det att funka än. Verkar vara många med samma problem. =(

2010-01-14 @ 11:52:35
URL: http://hatchepzut.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0