Veckobloggen?

Ja det känns nästan så, uppdateringarna kommer med en veckas mellanrum ungefär :)

Veckan har mestadels bestått utav skola, jobb och hämtningar samt lämningar.
I fredags var hade jag en dit hos dietisten, det gav inte speciellt mycket men det hade jag inte förväntat mig heller. Nemo var bort lämnad till min fina vän Emma och kom tillbaka som en helt annan hund. Vit och grann samt en ICA kasse mindre :)
På kvällen åkte jag hem till Sofi som bjöd på en 3-rätters middag, där var även Carin och Johanna.


Vi spelade även Cranium, jag och Carin var i lag och vi vann en gång och förlorade en :)

Cranium

Johannas sambo var så gullig att han kom och hämtade oss och kl 02.30 kröp jag ner hos Andreas, vi pratade lite om vad som hänt under kvällen, vad barnen sagt och gjort o.s.v. Det kommer många roligheter ur Willes mun nu ska ni veta :) Han är också blöjfri på dagarna nu - vår duktiga kille. Än har det inte varit några olyckor, ibland lite kiss runt pottan då han inte hunnit riktigt ända fram men inget annat. Fast bakslag kommer väl, det brukar ju göra det!

Lördagen var väldigt lugn kan jag säga, med stor möda och en ännu större huvudvärk masade jag mig upp och åkte med barnen in till stan och biblioteket där Saga fick hämta ut sin "4-års bok". Direkt efter det åkte vi hem igen. Lagom till att jag mådde bättre började Wille må sämre, han fick feber, näsan rann och hostan var ett faktum! Bäddade ner i han vår säng och mös sedan med Saga i hennes, vi kollade på Pocahontas II och jag kliade henne på ryggen.

Idag var det Ponnylekis, men först var jag tvungen att ta tag i hemmet, efter en dag utan ngn som helst städning såg det ut som kriget. Nu är jag ifatt och tvättkorgen är tom. Wille sover sen länge och Saga med. Imorgon blir det en tidig dag och jag måste lämna på förskolan innan frukost, vilket aldrig hänt innan. Wille ska få vara hos mormorn hela dagen, en hel dag med mormor helt ensam. Tror han kommer gilla det.

Wille red inte idag utan var hemma hos morfar istället. Det hade gått bra även om han var ledsen när vi precis åkt. Fick även pratat med Gisela om resan och nu känns det mkt bättre, en klump mindre i magen!
Farbror Lasse kom också förbi morfarn en sväng och det är inte klokt hur lika de är, roligt att se Lasse iallafall, det blir alltför sällan.

Nu ska jag hänga sista tvätten sedan skall jag krypa ner i sängen - tidig morgon imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0