Påskafton 2010

Vilken härlig dag vi har haft! Solen lös från en klarblå himmel och barnen rusade upp ur sängarna för att se om Påskharen hade varit hos oss och lämnat påskägg. Och självklart så hade jag de...


Sedan satte vi igång och målade äggen som vi skulle ha och bjuda lunchgästerna på! När äggen var färdigmålade styrde vi kosan mot Öströö fårfarm. Vi strosade runt och kollade på fåren och de 3 lammungarna innan vi köpte en picnic korg och slog oss ner i fårhagen. Jag njöt av mitt kaffe i vårsolen medan barnen sprang runt och tjoade och tjimade.

Vi träffade på mpnga bekanta i fårhagen, bland annat en vän som jag inte sett sedan vi tog studenten. Tiden gick jätte fort och snart var kl 13 och då ringde farmor och sa att de körde från GeKås nu så det var dax för oss att åka hem. Vi smet inom gårdsbutiken och köpte med oss 2 små söta flaskor Habanero som påskpresent till farmorn och Patrik&Karin. 
Barnen blev så klart jätte glada över att träffa alla igen och vi hade en jätte trevlig eftermiddag med fika och wiispelande. 

När klockan blev fyra begav sig de hemåt och vi åkte in till min farmor och farfar för att äta påskmiddag och titta på brasan. Vi svängde inom affären och köpte en gul fin blandbukett till farmor som Wille så gärna ville ge henne :) Efter maten som var super god och bestod av flera olika sorters sill, ägg, lax, köttbullar, prinskorv, skinka, janson m.m. fick jag jätte ont i magen (precis som vanligt nu för tiden, kan visst inte äta nått) så vi bestämde oss för att gå en sväng för att se om det blev bättre. Tyvärr blev det inte det och efter en kort stunds lekande på lekplatsen gav jag upp, packade in barnen i bilen, tackade för en trevlig kväll och åkte hem. 
 
Wille var helt facinerad utav ansjovisarna som Nisse åt. Han var helt övertygad om att det var samma fiskar som simmade i akvariet. Så till den milda grad övertygad att han vid ett tillfälle hämtade håven och frågade Nisse:
"Vill du ha en till?" :)

Nu är jag så trött och ska kolla på en film på TV1000, få se hur länge jag orkar hålla mig vaken ;-)
Saga tog ett kort på oss innan hon gick och la sig;

Såhär ser det ut hemma hos oss på kvällarna, mysbyxor och två trötta föräldrar i soffan ;-)

Nu gör visst Andreas en Barcardi Razz till oss, då e de kört, kommer somna i soffan...haha...Glad Påsk på er alla!

Kommentarer
Postat av: Emma

Så underbart! Du kämpar på och jag har förstått att ibland så måste du kämpa extra mycket med jobb och skola. Men vilken underbar familj du har. Njut :)

2010-04-05 @ 00:05:58
URL: http://aliceochwilma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0