Riktig storm

är det ute nu och har varit hela dygnet, med regnet som piskar mot fönstret är det ganska mysigt att tända ljus och krypa ner i soffan. När jag skulle tömma minnes kortet i den lilla kameran så såg jag att det fanns bilder som jag inte visat Er, från en betydligt varmare och soligare september dag (klicka på de små för att få dem större).

På favvolekplatsen...
 
     

     

 

Idag var barnen hemma på förmiddagen och behövde inte gå till föskolan förän precis innan lunch. Jag åkte ner till Campus och tog en kaffe med Lina, sedan var det dax för en föreläsning på 3h som jag inte var upplagd för en fredag eftermiddag, men den förflöt relativt snabbt.

När jag hämtade W sa fröken att han hade haft näsblod sedan halv tolv....W har aldrig näsblod så jag ringde till sjukvårdsupplysningen när jag kom hem, för man ska väl ändå inte behöva ha näsblod i 5 timmar? Hon berättade för mig var jag skulle trycka och det trycket skulle jag hålla i 15 min, om det inte slutat blöda efter det skulle vi söka till PVJ. W fick en flaska välling i soffan som muta för han skulle ligga still, det fungerade faktiskt och han har inte blött mer sedan dess - skönt!!

Barnen lekte prinsessor och klädde ut sig till balen:


Eftersom vi är ensamna även denna kväll så bestämde jag att vi skulle lyxa till det lite med xtra god mat, så vi lagade honungsmarinerad kyckling med timjanrostade klyftpotatis och en variant på tsatziki med rödlök och en god sallad. Kycklingen blev en hit hos båda barnen och jag var super nöjd, vi sparade lite till pappan så han kan äta när han kommer hem.



Efter maten gjorde vi vår egen Playdooh, den blev jätte bra!!
 

För att få ut lite energi, bjöd vi upp Nemo till lite bus i sängen :-)


   

Nu ska jag ut i ruggvädret med Nemo, sedan sjunka ner i soffan och bara va.


Kommentarer
Postat av: Lina

Sicken myskväll ni haft :)

Love you 3 <3

2009-09-05 @ 13:28:30
Postat av: mamma

vilken lekplats är det?

2009-09-05 @ 18:01:52
Postat av: Emma

aaaah, plötsligt såg jag hur lika du och wille är!

2009-09-05 @ 20:54:25
URL: http://aliceochwilma.blogg.se/
Postat av: Emma

ja, på det andra kortet när det är du saga och wille så tittar in i kameran. Willes mun är lik din :) ses vi imon kl 09 eller hur har vi sagt? kram

2009-09-06 @ 08:26:41
URL: http://aliceochwilma.blogg.se/
Postat av: Emma

ne jag tror inte det spelar nån roll..tina sa när jag frågade att det bara var skönt för henne att inte få det så stressigt på morgonen. Så du kan ju skicka iväg ett pim till dom om och kolla om du vill :)

2009-09-06 @ 16:51:25
URL: http://aliceochwilma.blogg.se/
Postat av: johanna

heeeeeeej!!

lever du??

har du mkt nu? de e så ibland, vi kan väl höras o kanske fika snart?? bara Noel blir frisk snart, annars kommer jag att klättra på väggarna här hemma. kram kram

2009-09-07 @ 13:11:59
URL: http://johannaandthefamily.blogg.se/
Postat av: lina

ann-christin svensson ingegerd olsson

2009-09-07 @ 15:40:38
URL: http://secretmom.blogg.se/
Postat av: Moa

Och hur söt är inte Wille i prinsessklänning ?!?!?!?

2009-09-07 @ 19:38:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0