"Mamma vet du? Farfar...han gifte sig med Mulletrollet!"

Barn är för härliga. Det här var Sagas kommentar när hon kom hem ifrån fikan hos min farmor (som btw varit ett troll) & farfar. Hon hade fått en guldhalsband med Mulleansiktet som berlock och var då tvungen att förklara rubriken ovan :-)

Idag har jag sovit mestadels hela dagen, känner mig inte alls kry. Var hos Dr Per en snabbis och fick tagit mer blodprover och fick mer medicin. "Du ser sjuk ut min vän" va hans första ord när han såg mig. Jo ja de e lixom därför jag är här...
Efter besöket stoppade jag på Ankaret och hämtade ut några julklappar som kommit, 2 klänningar och ett nattlinne. Sedan hämtade jag resten av familjen och vi snabbhandlade på Netto och hämtade ut på Apoteket. Väl hemma kröp jag ner i sängen igen medan sambon lagade lunch och åkte & fikade med barnen. När de kom hem vaknade jag av att Wille kastade ett kilo strömming i ansiktet på mig. "Titta Mamma, fisk! Köpt, Wille!" Som väl var hade fiskhadlarn slått in den väl så inget kom ur påsen ;-)
Maten blev jätte god, stekt strömming med potatismos. S åt som vanligt ingenting...

Nu sitter jag på jobbet igen och ska snart stänga ner datan och krypa ner under en filt med en kopp varm thè, inte helt fel.

God natt på er alla därute!


den lilla fiskkocken...


Kommentarer
Postat av: Emma

åh jag gillar min nya blogg :) den ser så fräsch ut :) fortsätt du när du känner för det. den är jätte fin :)

2009-10-14 @ 08:41:25
URL: http://aliceochwilma.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag kom på en sak till. kan man skriva ut COPYRIGHT eller vad det är man skriver när ingen får ta bilderna? nån bra stans :)

2009-10-14 @ 08:42:07
Postat av: lottis

hej gumman, önskar att jag vart i närheten så kunde vi legat och glott på scrubs och svärdet i stenen hela dagarna tills du blev frisk

kram kram

2009-10-14 @ 19:22:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0