Uppdatering

I torsdags jobbade jag 13-21 men innan dess åkte jag och A till en underbar sjö som ligger uppe på ett berg lite utanför Björketorp i Marks kommun. Vattnet är kristallklart och det finns allt att välja på, klippor, sand, gräs och skugga. När man stod på bryggan kunde man se fiskarna i vattnet, häftigt. Kommer absolut åka dit med barnen någon gång. 
Navåsens sjö i Björketorp

På kvällen när jag slutat kom Jessica in och sa att det satt en liten fågelunge på trappan, den hade trillat ner ifrån tredje våning. Varken jag eller Jessica kunde ta livet utav stackaren, men om vi bara låtit den vara så hade någon utav katterna med all säkerhet tagit den. Vi gick igenom alla tänkbara (och otänkbara) alternativ; använda stekpanna, köra över den med bilen, ja till och med mata den med några mililiter Theralen, det hade nog gjort susen. Men vi kunde inte ta livet av stackaren så vi satte upp h*n i ett träd och hoppades på det bästa. 

Inte är den det sötaste fågelungen men jag hoppas verkligen att den klarar sig, bilden är dålig men den är tagen med en 2 megapixelskamera. BTW så är jag sambo med världens största tidsoptimist, A var ledig hela dagen och skulle komma och hämta mig kl 21 när jag slutade, vet ni när han kom? 21.40...vad säger man? :)
 Nåja när han väl dök upp så åkte vi ner till Ystad, det var helt fantastiskt att bli väckt utav lilleman på morgonen. Han hade så mkt att berätta om vad de gjort när de vart ensamna i Skåne. Även Saga var helt lyrisk och berättade och berättade och berättade. Sedan ville hon visa oss stranden, så vi åkte till sandskogen och det var underbart i vattnet. 
Pappa och Wlle på väg till stranden
Farmor och Wille 
Bus med farmor i vattnet
Lek och bus med pappan på stranden. 
Beviset på att jag faktiskt badade :)

Vi åkte hem runt 15 för A skulle jobba på kvällen. När det var dax för läggning så gick det så längt åt pipsvängen som det kunde. Saga var trött och somande som en stock med en gång, men Wille var rent ut sagt hemsk. Vi gick och la oss kl 20.30 och han somnade 01.30. Att han sedan är inne i en fas där så fort jag säger till honom så börjar han illvråla så högt att han väcker grannarna under som i sin tur börjar gapa på varandra och nu hela dagen har tanten under glott upp på balkongen så fort vi har varit där ute. Bara glott rakt upp utan att säga någonting, obehagligt som tusan. Ja mena, det var första natten som W skrek så någonsin, de är pensionärer och har inget arbete att gå upp till. Om de vill ha lugn och ro så får de flytta till ett hus, barn skriker ibland så e det bara!

Det var iallafall skönt att mamma kom och hämtade oss så att vi fick några timmar utan tantens stumma stirrande. Vi åkte ner till Glommen och barnen badade i poolen. Sedan fick de leka med fingerfärg och blev så smutsiga att de var tvungna att bada badkar, när vi tappade upp vattnet så försvann Wille och återfanns här;
Lille busungen..

Nu sover Wille iallafall sedan halv nio så grannarna har inget att klaga på :)

Kommentarer
Postat av: emma

gud vad wille växer och blir stor. När jag träffa han första gången så kunde han ju inte ens gå :) Jätte fin bild i bokhyllan, ser ut som från en reklam vad man kan använda bokhyllan till :)

2009-07-04 @ 23:41:36
URL: http://aliceochwilma.blogg.se/
Postat av: emma

hejsan! En glass hade ju vart jätte gott. men björn är ledig idag och imon, och han jobbar så mycket nu för tiden så vi får ta vara på de få dagarna han väl är hemma utan att sova hela tiden :) I veckan kan jag tyvär inte heller, ska iväg på grejjer hela veckan..men nästa söndag kanske :) kramar

2009-07-05 @ 17:09:57
URL: http://aliceochwilma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0