Nyårsafton

Ja, så blev det då äntligen nyårsafton. Jag gjorde mig iordning och åkte sedan ut i skogen med Nemo så att han fick lugn och ro till att uträtta sina behov, på vägen hem hämtade jag Lina och vi hann knappt hem så kom Jonas, Jenny & Oscar (jätte roligt att alla kom, vi hade tänkt oss en nyår ensam med Nemo som vanligt!).
Vi åt och vi åt och vi åt. Det tog aldrig stopp, killarna blev mäkta imponerade utav Lina som, enligt deras tycke, åt massor.

Lite mer mat Lina?

Kvällen fortsatte med mer mat och skratt och givetvis en del kiv bland barnen. W charmade alla genom att knata runt och dela ut pussar till alla som ville ha.


Självklart fick favvogudmor Lina en riktig smaskig en!




Saga och mamma pussades också minsann!
Notera hur hon kollar n i kameran så att jag verkligen tar kort nu när vi pussas, det är väldigt viktigt och ännu viktigare är ju att hon får se bilderna direkt efter att de är tagna!
Barnen höll sig väldigt sams och det var förvånansvärt lite kiv under kvällen, Wille var vaken till halv elva medan Saga och Oscar höll sig vakna ända tills det var dax att gå ut och kolla på fyrverkerierna!
Å vad Saga tyckte det var fantastiskt! Tyvärr fick A stanna hemma med Wille och Nemo medan vi gick ut och skålade in det nya året, ingen kyss iår heller alltså. Men det är iaf ett stort framsteg att vi inte behövde åka ut i skogen med Nemo, visst var han rädd och kunde inte komma till ro, men A satte på lite musik och gjorde sitt bästa för att ignorera honom, nästa år kanske vi t.o.m. kan åka bort?

Se de tindrande ögonen!
Tyvärr så blev hon lite väl uppspelt i min famn och råkade skalla mig rakt på näsan så ögonen tårades och näsan började blöda så smått, det var det sminket det...
När vi kom in gick S och lade sig nästan omedelbart och somnade innan den elaka styvmodern hade hunnit trolla tillbaka tiden tills dess askungen skulle prova skon (askungen 3, faktiskt riktigt bra).

När alla barnen sov var det dax att ta fram spelet! Som vanligt spelade vi Veckans Värsta från Rix FM och som vanligt skrattade vi så att luften tog slut och käkarna krampade.
Nedan följer lite bilder som visar hur mycket vi faktiskt skrattade...

  
Andreas och Jonas kippar efter luft


Och så min absoluta favorit, kan man ha roligare? Vad vi skrattar åt kan jag tyvärr inte återberätta här då det är Jonas historia och jag inte kommer få till det lika bra, men träffar ni på honom så fråga gärna efter "the never ending story".
 

Varför jag ens lägger ut denna bilden kan jag inte riktigt förstå men jag antar att man ska bjuda lite på sig själv också? Iallafall skrattar jag gott när jag ser mig själv.



Denna bilden blev inte ens bra, men jag lägger ut den endå på grund utav ostbågens placering....

BF4E
Hoppas Ni haft en lika bra afton som vi.
God Fortsättning...

Ps Vilket vill ni helst? Ni måste välja ett alternativ...
1. Försöka hålla dig kvar på motorhuven på en bil som kör i 160 km/h?
eller
2. Försöka hålla dig kvar på toppen av en luftballong?

Svara nu alla i kommentarer, detta var en av spelfrågorna som disskuterades mest och livligast!

Kommentarer
Postat av: Lina

HAHAHA.. jag väljer luftballongen ! O min motivering har ni ju redan fått :P

O för övrigt har de killarna en konstig syn på vad mkt mat skulle vara.. jag åt inte mer än nån annan jag känner :)

Skulle man kunna få bilden på mej & Wille skickad ? Så söt ju :)

Tack som fan för igår.. Igen ! Hoppas verkligen vi kan göra om det snart.. Vad gör ni imon kväll ? Haha !

2009-01-02 @ 00:08:45
Postat av: lottis

lätt fråga, försöka hålla mig fast på motorhuven ( som att jag brukar göra det vamligtvis)

förresten, gud vad snygg du är i mörkt hår gumman. Det passar du verkligen i

kramar

2009-01-02 @ 08:04:50
Postat av: emma wikner

jag väljer motohuven..skulle skita ner mig av höjden på luftballongen :] hur gick det igår med mor din?

2009-01-04 @ 11:06:32
URL: http://aliceochwilma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0