Åååå

det är så mycket bilder som jag vill visa er men det blir alldeles för mycket så jag har sållat ner de till ett tiotal :-)
Vi börjar såklart med resan till Lalandia tillsammans med familjen Engman.

Som alltid var vi lite sena och kom iväg ifrån Varberg runt halv elva på måndag förmiddagen, vi körde i ett sträck ner till Malmö där vi stannade och åt på McDonalds och handlade mat som vi skulle ha med oss, vi hade bestämt att vi bara skulla handla lite men det lilla gick på ungefär 900 kr *ups*...Med maten i bilen fortsatte vi över bron till Damnark (tack pappa för lånet av brobissen). Väl framme vid stugan packade vi upp, åt en snabb middag och begav oss sedan till Monkey Tonkey land, barnen busade och tjoade fram tills det stängde kl 20, då åkte vi tillbaka till stugan, la barnen att sova och spelade Brainstorm.


Noel, Gabriel och Johanna i bollhavet, f.ö. en riktigt fin bild på Jojjo tycker jag

Wille tyckte bollhavet var lite läskigt och trivdes bäst i mammas famn.

På tisdagen var vi redo för att BADA, förväntansfulla kastade vi oss in i bilen och körde till badlandet, Lalandia är stort och det behövs bil om man vill ta sig från A till B relativt snabbt! Väl framme insåg vi att danskarna har en lite annorlunda tanke om omklädningsrum än vad vi var vana vid, nämnligen små små bås som man går in i och byter om och sedan stoppar man alla kläderna i mini skåp som sitter utanför båsen, det är lätt att glömma av att det inte finns någon damer/herrar avdelning utan det blandas hej vilt. I duschen sedan var det separat, även om inte alla i sällskapet inte höll sig till sitt egna köns duschrum ;-)
Badet var iallafall fantastiskt även om jag har svårt att tro att luften höll lovade 28 grader. Jag och Johanna hittade iallafall en favvosysselsättning som hette Vilda Forsen. Haha..den var fantastiskt rolig och svin kall! Jag gissar på runt 15 grader, det var iallafall en vatten rutchkana med starka strömmar som började inomhus och sedan fortsatte utomhus. Det gick fort och första gången tänkte jag att vi kanske missuppfattade det? Att man skulle åka på gummiringar? Nu kommer lite bilder från badlandskapet!
    
Gabriel och Andreas åker i Vilda Forsen sista bilden är de utomhus.

Såhär roligt har man på en anka

De var full rulle på de små med och givetvis skulle de gå upp på rutchkanan från detta hållet, många kallsupar blev det :-)

Glader (med trötter x 2 i bakgrunden)

Andreas visar sin kärlek till mig ;-)

sötaste Wille

Barnen somnade som små stockar på kvällen efter en heldags bad och Gabriels mättade köttfärsgryta så vi vuxna kunde spela plump i lugn och ro. På onsdagen hade vi bestämt oss för att göra en paus i badandet och åka hem och käka lunch (eftersom det är vääääldigt dyrt i Danmark) och på kvällen åt vi på restaurang och gick och kikade i skyltförnsterna, tvärr var ingenting öppet :-( Men det fanns andra aktiviteter att roa sig med, barnen hoppade studsmatta och vi var i spellandet och kollade runt.
  
På restaurangen

Vårt hjärta flyger flygplan


Roligt i helikoptern (Wille har blitt så stort, vart e vår bebis?)


Killar det i magen månne?

TIden gick alldeles för fort och snart var det dax att åka hem :-( Vi har haft det underbart och pratade om att göra om det nästa år, familjen Engman är en fantastisk resepartner och vi hoppas att det kommer bli fler resor tillsammans. Nu följer lite fler bilder från resan;

Linslusen Noel väntar på lunch.

Vännerna

Glasspaus vid fontänen

Gabriel underhåller barnen..hahaha!

Kommentarer
Postat av: Linda Nygren

Låter som en fantastisk resa. Jag gissar att ni stannade till på mitt gamla arbete McDonalds =) Hoppas allt är bra. KRAM

2009-01-10 @ 23:02:45
URL: http://pinkflower.blogg.se/
Postat av: emma wikner

Gud vilka härliga bilder, ser ut som ni verkligen har haft en välförtjänt semester :) Och du din stackare fick komma tillbaka till verkligen heter redan dagen efter ni kom hem. Ikväll ska jag jobba igen, men jag kan ringa dej när jag är hemma om det går bra, vid 20.30 kanske. kramar

2009-01-11 @ 10:22:09
URL: http://aliceochwilma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0